Hej!

Hoppas forumet kan hjälpa mig!! Vi var i Polen för ganska exakt ett år sedan och handlade byggvaror, bland annat två värmegolv till våra badrum. Vi har inte haft värmegolv tidigare. I Polen där vi var hade de Devimat 150 watt. Nu har jag sett på den svenska instruktionen om läggning ovanpå träbjälklag att man endast får ha Devimat 100 watt som finns att köpa i Sverige mot träbjälklag. Det står så i olika byggregler också. Devimat 150 watt är endast avsett att ligga på betonggolv!

Frågan är om man kan använda de inköpta värmegolven om man flyter 15 m.m. först, lägger värmemattan ovanpå detta och flyter en gång till så att det täcker värmemattan vilket skulle bli cirka 5-7 m.m. till. Vet någon om 15 m.m. flytspackel kan vara tillräckligt mot den effekt som avges från värmemattan för att undslippa någon risk för brand i träbjälklaget. I andra fall får vi sälja våra värmegolv.

Tacksam för svar

Hälsningar

Peter
 
Sälj ert 150w och köp ett som är avsett för träbjälklag, dels tror jag inte att det prismässigt skiljer nämnvärt då flyt inte är gratis samt att ni bygger in ett "dolt" fel som kan orsaka problem vid försäljning eller skada då arbetet ej är fackmässigt utfört
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.