Hej,
Funderar på att hyra en edge slipmaskin för att slipa mina parkettgolv. Ca 100m2
Men papprena är ju så förbannat dyra 150-200kr/st.
Finns papprena hos någon grossist till lite vettigare priser?
 
Redigerat:
G
Ingen? :(
 
Dyrt? Lät ju snarare billigt.
 
Kollade runt lite på diverse uthyrningsfirmor, och det verkar vara standardpris för märkespapperna. Enligt tillverkaren skall de vara dubbelsidiga och därför hålla dubbelt så länge. Sedan går det kanske att hitta kvalitetspapper av andra fabrikat som passar. Fel slippapper kan även bli igensatta och kan då lämna märken i golvet medans du slipar.
 
Har du slipat golv tidigare?
Det är sjukt svårt (och tidskrävande) att få bra. Jag försökte själv men efter två dagar ringde jag in firma (som sen höll på i tre dagar totalt) med ca. 110 kvm stavparkett.
 
ska du slipa själv så hyr en maskin med vals, en Hummel eller en Örebroare / Bona
inte helt enkelt att slipa men man lär sig ganska fort...
Slipning och lackning brukar kostar 250-350:-/kvm före rot
 
G
Tycker Edge fungerar rätt bra ändå :)

Kört 2 varv med 24-papper.
Rum under renovering med slipade väggar, en dammsugare och diverse verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat rum med nyslipat trägolv, vitmålade väggar och en slipmaskin i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G
Har däremot problem med att kardborren på de finare pappren löses upp rätt omgående och maskinen kastar ur pappret från mellanlägget. Känner man på papprets baksida finns ingen kardborre kvar...

Tips?
 
G
Svarar mig själv, om någon annan stackare skulle råka ut för samma sak. Släpper kardborren på pappret är det bara att lassa av vikterna. Maskinen levererades med alla påhängsvikter och inget sas om dessa. Plockade bort 2 vikter till mellanslipen 60 och resten till finpappret = inga problem.
 
  • Gilla
Solve_75 och 6 till
  • Laddar…
L lillePer skrev:
Hej,
Funderar på att hyra en edge slipmaskin för att slipa mina parkettgolv. Ca 100m2
Men papprena är ju så förbannat dyra 150-200kr/st.
Finns papprena hos någon grossist till lite vettigare priser?
Väcker denna tråden.
Hur mycket papper går det till 50 kvm trall 5 år gammalt lite ojämn skruvad med camo så inga problem att slipa. Vad tror ni mellan tummen och pekfingret
 
L lillePer skrev:
Hej,
Funderar på att hyra en edge slipmaskin för att slipa mina parkettgolv. Ca 100m2
Men papprena är ju så förbannat dyra 150-200kr/st.
Finns papprena hos någon grossist till lite vettigare priser?
Någon som hittat billigare slippapper?
 
L lillePer skrev:
Hej,
Funderar på att hyra en edge slipmaskin för att slipa mina parkettgolv. Ca 100m2
Men papprena är ju så förbannat dyra 150-200kr/st.
Finns papprena hos någon grossist till lite vettigare priser?
Hej. Jag har 10 ark edge slippapper över. Konst. 40-120. Pris 800kr + frakt. Intresserad?
 
  • Slipark med olika grovhet på blå bakgrund, grovlek 40, 80, 120, verktyg för slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.