Hej på er!

Kikar runt lite efter smidiga alternativ för att hjälpa varmluften från vår lilla kamin att spridas lite bättre. Kaminen står i köket och värmen orkar inte riktigt ut i hela köket.
Hittade till denna sida http://www.ecofan.se/page.asp?page=1 .
Någon som testat denna variant?

MVH Mange
 
En trevlig manick att titta på (ungefär som när man lekte med miniångmaskinen när man var liten) men inte mer. Är du ute efter en bättre funktion så köp en kontorsfläkt för 199:- istället för en 3-bladig ecofan för 1600:-. Ström drar den mindre än en halv glödlampa så det är nästan inget att spara där heller.
 
Jag har en Ecofan stående på vedspisen i köket och den cirkulerar ut värmen riktigt bra.
Kontorsfläkten som exerg rekommenderar vill jag avråda från eftersom den snurrar för fort så det blir ett kalldrag i stället.
Pontiac
 
Ja, jag är nog också tveksam till vanlig kontorsfläkt. Handlar mest om att få bort lite varmluft till arbetsplatsen i köket, matplatsen fixar kaminen som det är nu. Tycker priset känns överkomligt faktiskt.
 
Pontiac: Vilken av modellerna har du?
 
Hej MangeK
Jag är lite osäker på modellen men jag tror att det är 802 som verkar ha ersatts av 812.
Det var i alla fall det priset på den. Men min är trebladig men 812 kan vara ändrad i det avseendet.
Pontic
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.