Skulle köpa ett par påsar eco-plugg på Jula men fick höra att det inte får säljas längre... :surprised:

Vad är alternativet?

Trodde eco-plugg var ett "snällt" alternativ...
 
anders07 anders07 skrev:
Skulle köpa ett par påsar eco-plugg på Jula men fick höra att det inte får säljas längre... :surprised:

Vad är alternativet?

Trodde eco-plugg var ett "snällt" alternativ...
Eco plugg var helt enkelt en plugg med glyfosat/roundup i. Det är förbjudet för privatpersoner i Sverige numera.
 
wildeside
anders07 anders07 skrev:
Skulle köpa ett par påsar eco-plugg på Jula men fick höra att det inte får säljas längre... :surprised:

Vad är alternativet?

Trodde eco-plugg var ett "snällt" alternativ...
Alternativ 1 Rundbarka innan fällning.
Alternativ 2 Importera glyfosat/roundup själv, borra hål och hälla i glyfosat/roundup i hålen.
 
Redigerat:
G guggen skrev:
Eco plugg var helt enkelt en plugg med glyfosat/roundup i. Det är förbjudet för privatpersoner i Sverige numera.
Typiskt... Det enda som fungerar... :(
 
wildeside wildeside skrev:
Alternativ 1 Rundbarka innan fällning.
Alternativ 2 Importera glyfosat/roundup själv, borra hål och hälla i glyfosat/roundup i hålen.
Tack! Nu är ju träden redan fällda (Alm) och jag hade 5 pluggar i en gammal påse men inte så det räcker...
 
Kan man inte elda upp stubbarna? Det finns ju nån sorts riktningsplåt här i byggahus-shoppen.
 
Gräv bort dem.
 
wildeside
anders07 anders07 skrev:
Tack! Nu är ju träden redan fällda (Alm) och jag hade 5 pluggar i en gammal påse men inte så det räcker...
Importera glyfosat/roundup själv, borra hål och hälla i glyfosat/roundup i hålen. ger samma effekt som pluggar.
Täck över stubben så det inte regnar på den.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Går det att riva upp stubben?

Annars har jag hört att kopparspik skulle fungera men jag har aldrig provat det.
 
anders07 anders07 skrev:
Tack! Nu är ju träden redan fällda (Alm) och jag hade 5 pluggar i en gammal påse men inte så det räcker...
Jag tror att alm inte skjuter vare sig stubbskott eller rotskott, långt ifrån alla träd gör det. Googla för information.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.