Hej! Jag har gått igenom flera trådar om Easy cover här men ingen som beskriver hur det blir om man använder det på lättbetong.
Jag har tidigare gjort om både sovrum och hall där jag varit tvungen att ta bort alla tapeter (limmet har släppt från lättbetongen) och det verkar vara likadant i vardagsrummet som jag nu ska ge mig på. Tidigare har jag helspacklat och sedan målat direkt på men det är ett jäkla jobb med tanke på slipningen och allt damm efteråt och vill gärna slippa det den här gången.

Så, funkar easy cover direkt på lättbetongväggar? Det är ju en lite grusig struktur på dom och jag vill gärna inte att det syns igenom. Tapeterna i vardagsrummet måste ändå bort men jag vill gärna slippa helspackla hela rummet.

Tacksam för svar!
 
Du skulle kunna sätta upp 6mm renoveringsgips istället så slipper du även Easycover tapeten. Då får du ett mycket bättre underlag för målning eller tapetsering direkt.
 
Är det hyffsat släta, raka och torra innerväggar är det enklaste att "limma" fast renoveringsgips med gipsputs. Sen spacklar du bara skarvarna och ev. de få fästskruvar du kan behöva på mindre bitar (eller ovanför dörrar/fönster).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.