Jag har en fråga ifall någon här har den eames inspirerade stolen, Shell med kromade stålben från furniturebox? Undrar om det bara är rappel eller om det är ok stolar?

Självfallet, vilket jag läst i en annan tråd, så är det ju kopior och folk har delade åsikter huruvida man ska köpa kopior eller ej. Personligen så spelar det ingen roll för mig, det är designen jag är ute efter plus att de fyller sin funktion!=)
 
Ja det går inte att ta miste på att det är en kopia av "Eames DAR Eiffel" iaf...

Om du läser lite på rejta.se så är det många arga inlägg med stuliga leveranser och dålig service. Sen skulle jag aldrig! betala i förskott, Se här på deras bokslut Det går inte så bra...
 
Redigerat:
Läste på sidorna du skrivit och ser att det finns en del negativa åsikter som leveranstider osv. Men inte att förglömma de positiva sidorna heller? Tror inte det är det enda företaget som får både ris och ros. Jag hade tänkt använda mig av faktura ifall jag beställer därifrån.

Fast det jag mer undrade var hur stolarna var, inte företaget=)
 
Jag beställde i alla fall en Shell från Furniturebox och tycker den var helt okej! Känns konstigt ifall ingen annan har provsuttit de men.. Jag har då bara positiva saker att säga om dem, väldigt sköna att sitta i och de känns stabila. Trodde sambon skulle vara mer tveksam mot den, men han var även bara positiv!
 
erila skrev:
Jag beställde i alla fall en Shell från Furniturebox och tycker den var helt okej! Känns konstigt ifall ingen annan har provsuttit de men.. Jag har då bara positiva saker att säga om dem, väldigt sköna att sitta i och de känns stabila. Trodde sambon skulle vara mer tveksam mot den, men han var även bara positiv!
Är måtten densamma som originalet, dvs 41 cm sitshöjd?
 
Njaa.. är inte hundra där.. tror det kan vara 43.. Det är i alla fall lägre än vanlig sitthöjd.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.