Jag har en Bosch zeolit supersilence diskmaskin som är 8 år gammal.
Köpte den begagnad när den var 1år, hade felkoder med pumpen har jag för mig, E14 och även E31 varpå en Bosch gubbe kom och fixade så den funkade igen.

I höstas dök e31 upp igen…jag diskat mestadels på eco och vario speed för att minska elförbrukningen.
Läste om hårtork i zeoliten och gjorde det i ca 5min, framgick aldrig hur länge man skulle hålla på med hårtorken.

Därefter har jag diskat på autoprogramnet med vario speed utan problem.
I dag var det E31 igen efter att ha kört på eco & variospeed. 😩

Utan diskmaskin är jag död! ☠️
2000kr för en Bosch tekniker är inte aktuellt
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
K klaramedk skrev:
Jag har en Bosch zeolit supersilence diskmaskin som är 8 år gammal.
Köpte den begagnad när den var 1år, hade felkoder med pumpen har jag för mig, E14 och även E31 varpå en Bosch gubbe kom och fixade så den funkade igen.

I höstas dök e31 upp igen…jag diskat mestadels på eco och vario speed för att minska elförbrukningen.
Läste om hårtork i zeoliten och gjorde det i ca 5min, framgick aldrig hur länge man skulle hålla på med hårtorken.

Därefter har jag diskat på autoprogramnet med vario speed utan problem.
I dag var det E31 igen efter att ha kört på eco & variospeed. 😩

Utan diskmaskin är jag död! ☠️
2000kr för en Bosch tekniker är inte aktuellt
om inte hårtorksfixen funkar så är det byte av zeoliten som gäller, eg byter man både zeolitbehållare , värmare och fläkt.
e31 är jordfel värmare oftast
men om stenarna är blöta och det är vatten i fläkthuset och med tanke på hur in i helvete mycket jobb det är så byts allt samtidigt
 
electroluxaren skrev:
om inte hårtorksfixen funkar så är det byte av zeoliten som gäller, eg byter man både zeolitbehållare , värmare och fläkt.
e31 är jordfel värmare oftast
men om stenarna är blöta och det är vatten i fläkthuset och med tanke på hur in i helvete mycket jobb det är så byts allt samtidigt
Låter dyrare än att leta begagnad tyst diskmaskin….hade höga tankar om Bosch förr men de börjar suddas ut…

Hur länge ska man köra hårtork i zeolithålet?

Är det så att zeolit ska undvikas? …min första sambo och bästa vän Bosch supersilence var utan zeolit och funkade felfritt i 6 år…tills jag flyttade i alla fall.

E31 har hänt när jag kört eco programmet…är ett sämre val av diskprogram tros?
 
A
K klaramedk skrev:
Låter dyrare än att leta begagnad tyst diskmaskin….hade höga tankar om Bosch förr men de börjar suddas ut…

Hur länge ska man köra hårtork i zeolithålet?

Är det så att zeolit ska undvikas? …min första sambo och bästa vän Bosch supersilence var utan zeolit och funkade felfritt i 6 år…tills jag flyttade i alla fall.

E31 har hänt när jag kört eco programmet…är ett sämre val av diskprogram tros?
Nästan alla har zeolut men den senaste generationen påstås vard bra.
ECO är alltid det sämsta valet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.