Har funderat på att köpa en Dyson v7 skaftdammsugare, är den så bra som reklamen visar och en del folk säger?
Eller är den som vilken som helst utav Bosch Nilfisk osv... den är ju nästa dubbelt så dyr som övriga märken.
 
Vi har en Dyson V8 Absolute, tror att skillnaden är liten men V7 har nog lite lägre batterikapacitet.
V8 fick "bäst i test" när Råd & Rön testade 2018. Väldigt smidig, fungerar förvånansvärt bra, mycket bättre än vår tidigare batteridrivna Electrolux. Lite kort batteritid, endast 8 minuter om man kör med maxeffekt, dock betydligt längre i "standardläge". Laddning tar ca 4 timmar. Lätt att tömma skräp, tvättbara filter för motor och utblås.
Sladdammsugaren finns kvar men används numera sällan.
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Vad jag tycker är minst lika intressant, om inte intressantare, är hur lång livslängden är på batteriet dvs hur många laddningar batteriet klarar av innan ex batterikapaciteten är nere på 50%? Samt hur mycket ett nytt ersättningsbatteri kostar och om en vanlig "svensson" med tummen mitt i handen fixar att byta det själv?

// Bocken Bruse
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Oxå haft vår i 1,5 år. Använder den mest för att underhållsdammsuga, slippa dra fram den andra. Tycker den funkar kanon på långhåriga mattor jämfört med en vanlig dammsugare.
 
Har dyson V8, använd 7 månader och är nöjd.
Dottern har V10, och är nöjd.
Det som kan bli ett problem är kopplingen mellan röret och motorn, har börjat kännas lite lealöst, men eftersom man har 5 års garanti, så tar vi det sen om det blir värre.
 
G
Mig vetterligen så finns det ingen "digital motor", ifall någon går på det.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi har en V10 motorhead.
Köptes att ha som ersättare till en Electrolux skaftdammsugare.
Resultatet av köpet blev att vi nu bara använder Dysonen som enda dammsugare för 190m2 hus.
Den gamla sladdammsugaren är förpassad till eletronikåtervinningen.
Kommer nog aldrig mer köpa en konventionell dammsugare med sladd.
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Att byta batteri på V6 är i varje fall väldigt enkelt, gjordes efter cirka fyra år då batteriet gav upp.
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Dyson är som många premiummärken lätta att ha att göra med. Fem års garanti som de efterlever utan knot. Har en v7 som vi är väldigt nöjda med, men i vintras dog batteriet. Gjorde en felanmälan på webben och fick ett nytt batteri med posten. Inget tjafs alls.

Har haft andra märken innan, en markant skillnad i kvalitet!
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Mig vetterligen så finns det ingen "digital motor", ifall någon går på det.
Är termen varumärkesskyddad så finns den.
https://feber.se/bil/dyson-varumarkesskyddar-term-for-sin-kommande-elbil/386251/
Men den innebär vad jag förstår inget annat än en benämning i reklamsyfte
Jag var själv skeptisk till Dyson tidigare just med anledning av täta produktuppdateringar och massiv reklam. Föll till föga och köpte en efter "Bäst i test" hos Råd & Rön. Jag har inte ångrat mig.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.