Y
Jag fick bättre priser hos XL-bygg OCH trevligt bemötande !:)
På byggmax blev jag nästan utkastad när jag frågade om bättre priser.:@
 
Bättre priser på vad? I vilka mängder?
 
Jag har oxå valt att handla på XL-Bygg, allt utom klinker och färg.

Har varit på ByggMax nån enstaka gång och varje gång undrar jag vad tusan jag gör där. Jag är långt ifrån kunnig, men när jag i princip alltid "kan" mer än personalen i kassan så tröttnar man. Krokigt virke och ointresserad personal!
 
Själv bytte jag hängrännor och stuprör på hela villan för ett par år sedan. Genom att ringa runt till de lokala återförsäljarna av Lindabs och Plannjas sortiment kom jag undan 1500:- billigare än ByggMax.
 
Byggmax är för du som inte ens försöker att få bättre priser....
Det ända jag har köpt där är trädgårdsplattor och det pga det var bara dom som hade hemma det jag skulle ha då.
 
Totte_S
Knappast någon överraskning. Vill man handla små mängder till konkurrenskraftiga oprutade priser,och vet vad man ska ha, då brukar man kunna handla vettigt på "lågprisbyggvaruhusen". Så fort man ska upp lite i volym så får man för det mesta ett lika bra eller bättre pris hos en konkurrent som prioriterar större sortiment/lager, personal med byggkompetens i någon form etc, vilket av naturliga skäl kostar mer. Dessutom är "lågprisbyggvaruhusen" för det mesta ganska begränsande så fort man vill ha något utöver standardsortiment.

Jag fick ett konto hos en mindre bygghandlare (nåja, ganska stor lokalt) som ger mig priser på virke som inte är högre än byggmax, samt varierande procent på alla varor. Avgiftsfri fakturering och i princip inga begränsningar i dimensioner då företaget har ett eget sågverk. Att personalen är trevlig, kunnig och hjälpsam är ju inte heller fel, även om jag bara undrar banala saker som hur man gjuter en plint ;)
Kontot har jag kvar oavsett om jag handlar till ett nytt garage eller bygger en fågelholk. (Än så länge)
 
Hornbach har i vissa fall samma priser på byggvaror som Byggmax - men är betydligt bättre att handla hos.
 
När jag byggde garaget här hemma lämnade de båda 'dyra' bygghandlarna här i stan offerter på material som blev billigare än Byggmax när jag jämförde priser.
En liten fördel med BM är att deras öppetttider. :)
 
Redigerat:
Totte_S
Henri skrev:
Hornbach har i vissa fall samma priser på byggvaror som Byggmax - men är betydligt bättre att handla hos.
Jag har nästan bara hört gott om Hornbach genom åren. Synd att de bara finns i de tre storstäderna, dvs 2/3 av befolkningen har lite för långt till HB. ;)
Byggmax har "något" bättre täckningsgrad...
 
AnneFi
vår lokala såg är billigare än Byggmax. Känns bättre att stödja det lokala också.
När jag skulle köpa en låskista till en dörr som jag köpt på byggmax gav dom mig en som inte passade. HÄRLIGT!
småpengar som man inte orkar åka tillbaka med men grymt irriterande.
 
Henri skrev:
Hornbach har i vissa fall samma priser på byggvaror som Byggmax - men är betydligt bättre att handla hos.
Hornbach verkar ofta ha många före detta yrkesmän /hantverkare på sina olika avdelningar t.ex kakel, el eller vvs. Det gör att råden ofta blir proffsiga och trovärdiga..d^_^b

Medans Byggmax personal verkar vara mer kassa och lager personal.
 
Tobbe_3 skrev:
Medans Byggmax personal verkar vara mer kassa och lager personal.
Menar du Byggmax kassa personal?
 
Redigerat:
beror ju lite på vad det gäller. Lokala handlaren för oss är billigare än BM på de flesta trävarorna eftersom vi har fri frakt och en 15% generell rabatt... men när jag skulle ha våtrumsskivor och flytspackel fick jag priser som var dyrare än det mesta..även frakten inkluderat! Detta pga att den lokala handlaren inte hade någon direkt volym på just detta.
Våtrumsskivorna skulle han ha över 500 kr för, och flytspackel över 400kr säcken...
Blev Byggmax på våtrumsskivorna...blir Hornbach på flytspacklet....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.