Fick räkningen på mitt 3,6 m2 stora badrumsgolv idag :eek:
Tarkett plastmatta med flytspackel under. En golvbrunn och två elementrör. Primningen gjorde jag själv, likaså montering av golvvärmekabel.

Summa: 9591:50 kr!
Drar man av resekostnader blir det fortfarande 8390:50 kr = 2330 kr / m2
Är det ett rimligt pris? De pratade om fyra-fem tusen när jag beställde jobbet, så jag är lite chockad just nu...
 
H
NEJ!

I tanke på att lägga klinkers kostar, ca 650,00/m2.
Muntlig offert gäller också, prata med ansvarig varför det skiljer sig i så mycket i pris.
 
Skötte firman flytspacklet och montering av golvbrunn?
 
JLAINE skrev:
Skötte firman flytspacklet och montering av golvbrunn?
Nej, det var slarvigt skrivet av mig: golvbrunnen har jag köpt och monterat, med förhöjningsring. Spacklingen gjorde firman, jag har bara blaskat på primer och monterat värmekabel. Allt var klart för att spackla när firman kom.

Jag har kontaktat firman som gjort jobbet, och ifrågasatt prisdifferensen - de ska återkomma på torsdag. Tänkte jag kanske behöver kolla runt lite vad som är rimligt innan jag börjar skälla på allvar :mad:

Tack för visat intresse.
 
Nu arbetar ju inte jag med plastmattor förvisso, men att betänka är att man hur som helst måste dit vid 3 tillfälle och då springer tiden tyvärr iväg i tim.

Flytspackling - Spackling av fall - Mattläggning

Tror tyvärr det är ganska rimligt inkl. flytspackel m.m
Dock dåligt av dem att uppge helt annan siffra först.
 
Två gånger var han där. Första gången spacklade han, andra gången finjusterade han spacklet och la mattan.

Lev o inlägg våtgolv, uppvikt sockel lim o svets 4,45m2 á 710:-
Beklädnad av rör med stosett 2 st á 93:-
Spackling av värmekabel 3,5 tim a 550:-
ABS MD 16 golvprimer 1l á 120:- (Den primer jag blaskat dit)
Leverans av golvspackel 150kg á 20:- (???)
Restid, lastning och lossning 1 tim á 550:-
Resmil 10mil á 65:-


Jag har inga mentala hinder att betala för de tjänster och produkter jag köper, men jag blir minst sagt vresig när man missar med 100% på ett kostnadsförslag :mad:
 
Det var inte så att det första priset bara avsåg arbetskostnaden utan material...

Själv lämnar jag sällan pris med ytmaterialet eftersom man inte vet vad kunden vill ha för ytskikt och det finns så mycket i olika prisklasser...
 
Om "leverans av golvspackel" avser materialkostnaden för flytspackel så är det rätt häftigt att ta 20kr/kg för det.

Men jag vet att just detta med badrumsgolv är dyrt då jag själv tog in en offert på mitt 9.5m2 badrum.
En lokal firma ville ha 18000:- för flytspackling och inläggning av tätskikt.
Nu gjorde jag det själv och kom undan med 5-6000:- och 10 timmar eget arbete.
 
Gabbe1 skrev:
Om "leverans av golvspackel" avser materialkostnaden för flytspackel så är det rätt häftigt att ta 20kr/kg för det.

Men jag vet att just detta med badrumsgolv är dyrt då jag själv tog in en offert på mitt 9.5m2 badrum.
En lokal firma ville ha 18000:- för flytspackling och inläggning av tätskikt.
Nu gjorde jag det själv och kom undan med 5-6000:- och 10 timmar eget arbete.
Jag reagerade även för det priset då de flesta kända märken ligger på runt 10:-/kg i handeln...

Även priset på 18000:- är ju rejält i överkant då det betyder att de skulle behöva runt 24tim på sig jämfört med att själv gjorde samma arbete på 10tim... :rolleyes:
 
Min nota blev på 12000 för flytspackling + ardex spackel, primning, golvmatta + väggmatta + bård + lim , inkl spackling på kanter, även endast golvmatta i ett utrymme på 1.3 kvm.

Själva timpenningen blev 5700 drygt så att om allt går som de ska så får man väl tillbaks 2850kr nästa år.

Våtrumsmattorna köpte jag separat.

Golvyta 5.1 kvm.

Vet inte om det var dyrt eller billigt men är nöjd med resultatet, blev många besök fast rappa :)
 
C
35m2 golv, 21lpm bård , 28lpm väggmatta o svetstråd för 20.000:- till detta arbete o lite förbrukningsmaterial(inte vitt) 13.000:-. Summa sumarum 33.000:- för allt .Då får jag alltså inget tillbaka från fiscus.

Alt material är plastmatta.
 
Fick just en offert på mitt 5.2m2 stora badrum. Jag har gjort allt förarbete själv med spånskivor, golvbrunn golvvärme m.m.

Endast flytspackling med matrial hamnade på 8300 spänn! Å sen kunde dom inte lova att dom hade tid att fixa det innan våren.. Nä, det blev "annan" arbetskraft istället.. ;)
 
Nu är allt löst. Detta hände:
Jag fick tag i rätt folk nån vecka efter jag postat här senast. Hon sa att hon förmodligen glömt att räkna med spackel och nåt mer. "Vi skriver en kreditfaktura... eller vänta nä jag skickar en ny faktura" och så var samtalet mer eller mndre över. Ytterligare nån vecka senare dimper det ner en ny faktura på 4810:-. ROT-avdraget är borta, vet inte hur de löser den detaljen, men det spelar väl mindre roll. Jag är mycket förvånad och imponerad av hur smidigt de löste det hela. Jag behövde inte bråka, pruta eller öht krångla - de bara korrigerade sitt misstag och så var allt över. Jag har 145 m2 till som ska renoveras och det är ingen tvekan om att jag helt klart kommer vända mig till samma firma i fortsättningen!
 
omix skrev:
Fick just en offert på mitt 5.2m2 stora badrum. Jag har gjort allt förarbete själv med spånskivor, golvbrunn golvvärme m.m.

Endast flytspackling med matrial hamnade på 8300 spänn! Å sen kunde dom inte lova att dom hade tid att fixa det innan våren.. Nä, det blev "annan" arbetskraft istället.. ;)
Jag fick precis flytspacklat 6,5 kvm badrumsgolv av en malmöfirma. De tar 1000 kr/kvm (ink moms). Har dock inte fått räkningen än.

Fast samma firma var svindyr i sin offert på 57.000 kr ink moms för att tätskikta och kakla 6,5 kvm golv o 22 kvm vägg. Material som ingick var tätskikt, fix, fog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.