Dags för fredagsmys på hemnet! Jag kollade vilka hus som är dyrast och billigast just nu i trakterna av Stockholm, Göteborg och Malmö (sökte per län).
Stockholm

Du kan läsa blogginlägget här: Dyraste och billigaste husen just nu
 
D
Jag som skåning skulle inte säga att ett hus i Hästveda ligger nära Malmö, det är nästan 10 mil däremellan. Jag har förstått att avstånd inte spelar så stor roll för er i norra Sverige men här skulle folk skratta om du tittade på hus tio mil bort.

Kan dessutom tipsa om sökverktyget booli.se som är många gånger bättre än hemnet! Ska du söka på bostäder nära Malmö kan du inte söka på "Skåne" Precis som du inte kan söka på "hela Sverige" när du vill se bostäder "nära" Stockholm..
 
Det gäller att ha perspektiv på tillvaron. Jag bor i Skåne, men har också bott i Stockholm. Tio mil är inget orimligt eller ovanligt pendlingsavstånd. Vi har en granne som pendlar Malmö-Osby och många Ikeaanställda pendlar Malmö-Älmhult, 13 mil.
 
Älvby Gårds Väg 3-9 Ekerö, Finns inte,
Älby Gårds Väg Ekerö för dom som är intresserade var det ligger.
MVH
C
 
Jag är förvånad, att de billigare objekten rent av hinner att utannonseras, innan de säljs. För vad är 100-200.000 för så mycket mark, som i regel ingår i priset. Att husen/stugan är i dåligt skick, är sin sak, men till ett sommar boende för en barnfamilj i stan, borde det vara rena drömmen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.