Har fått en offert från Mockfjärdsfönster för följande:

1 st TFDU Balkongdörr, trä, 8x21
4 st TFFP Fast fönster Premium 14x15
1 st VFU Vridfönster 6x6
5 st VFUP Vridfönster Premium 13x14

Alla fönster utom det lilla har alu-klädd utsida och U-värde 1,2.
Dessutom är fönsterbänkar och alla lister inräknade. Det ingår även spaltventiler på 5 av fönstrena.

Allt detta monterat och klart skulle kosta oss 123000:-
Låter detta rimligt?
 
Låter dyrt, men kan ju bero på olika saker. Var i Sverige (Stockholm betydligt dyrare än övriga landet), besvärlig montering tex putsade smygar. Ett bra riltmärke brukar vara 7500,- till 9000,-/enhet komplett monterat. Jag skulle nog ha begärt in fler offerter.
 
Vi bor några mil utanför Umeå och har trähus så några såna parametrar ska väl inte det så mycket dyrare...
 
Rätt pris bör då vara mellan 75 - 100'
 
Rätt pris är alltid beroende på om du köper direkt av tillverkaren eller via mellanhand , via mellanhand kostar det minst 10-15 % mer, så sök tillverkaren direkt för bästa pris!! Du får bätre service om du talar direkt med fariken, det är min erfarenhet!
 
Jag tog in offerter från Mockfjärds och Tiivi och Tiivi var mycket billigare och då får jag dessutom aluminiumklädd utsida vilket offerten från Mockfjärds inte inkluderade.
 
När jag tog in offerter var mockfjärd dubbelt så dyra.
 
Jag fick en offert från mockfjärdsfönster för 11 vridfönster på 123 tkr monterat o klart. Ville ha billigare och bad om nytt pris där jag själv stod för montering, listning, drevning och fönsterbleck. Nya priset slutade på 55 tkr. Så visst kan man få ner priset bara om man är beredd på att själv slita med monteringen.
Vi tog budet och får leverans v 20.
 
har precis köpt allmogefönster
5st 16x13 varav 2 vrid
1st 12x12 vrid
1st 9x12 vrid
3st 8x12 vrid
2st 10x5 varav ett vrid, bägge frostade
1st balkongdörr 7x20
För dessa fick jag ge 44244 kronor, de skulle ha ca 22-23000 för att sätta i de, men det gör jag själv, Aluminiumklädda är de också. u-värde 1,3

Mockfjärdsfönster har jag hört mycket skit om.
 
Har inget problem med Mockfjärd, trevlig kunnig säljare och leverans av ett fönster tidigare i år utan problem. Kan vamt rekomenderas till andra fönsterköpare i Falu området.
 
Angående Mockfjärdsfönster, så kan jag väl ge själva fönstren högsta betyg och likväl säljaren. Men när det gäller montörsteamen, ja då skiljer det sig på vad de lyckas prestera!!!

Mina fönster fick dom byta TVÅ gånger!!!!
Och andra gången fick dom ta dit ett nytt montageteam, och då blev det BRA.
Men det första, ja dom var en klass för sig själv...
 
Mockfjärd skulle ha 115' efter att jag hade prutat !!! 6 fönster (13x14)+ 1 altandörr + 1 ytterdörr....med lås och montering iofs.
Säljarens riktvärde var 10' / fönster 20' / altandörr 10' / ytterdörr (installerat å klart INNAN jag träffade han för en offert)

Då jag ska göra storrenovering av huset blev (efter letande på detta forum) valet Kronfönster (besparing 70' )

// Leffe

PS !!! Måste faktiskt kreditera säljaren - duktig, kunnig å 3vlig, men på tok för dyr :)
 
Det var om Mockfjärdsfönster på PLUS för ett tag sedan:

svt.se - Plus
 
oj.
Jag fick balkong 8x20
5st 16x13
3st 8x12
1st 9x12
1st 12x12
2st 10x5 frostade

det kostade mig 44700:-
de ville ha 25000:- för att sätta i de, men nä.
fönstren och dörren är 1,3 U aluminumklädda, allmogefönster.
Tyckte det var ett dj...la bra pris. 650:- hemkörning.
maila gärna...
 
marikard skrev:
oj.
Jag fick balkong 8x20
5st 16x13
3st 8x12
1st 9x12
1st 12x12
2st 10x5 frostade

det kostade mig 44700:-
de ville ha 25000:- för att sätta i de, men nä.
fönstren och dörren är 1,3 U aluminumklädda, allmogefönster.
Tyckte det var ett dj...la bra pris. 650:- hemkörning.
maila gärna...
hos Mockfjärd ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.