Vi kommer att forsätta renovering av vårt hus och. Är klara med entre´plan och skall börja på övervåningen. Vi har använt super dyra Ek dörrar (Addera) från Dooria i entre´plan och funderar på om man som prisalternativ kan använda samma dörrar i vitt istället på övervåningen eller är det helt fel "estetiskt". Priskillnaden är:
Ek dörrar = ca 6 000 kr st inkl karm i ek
Vita dörrar = ca 1 800 kr st
Dörrarna ha en 15 cm bred ram i ytterkant.
Vi ska ha 4 st dörrar och övervåningen är bara 2 sovrum, badrum + kontor så det är ingen "genomfart"
Så här ser dörren ut:
www.dooria.net/Sverige/index.asp?m=p&p=di&tid=13
 
Visst är det väl så att likadana innerdörrar i hela huset är ett plus, men har man som ni valt en relativt dyr variant så tycker jag att man kan vara ursäktad för samma typ av dörrar på ö-vån, men i vitt.

Hade det varit ett enplanshus så hade det ju inte gått lika smidigt, men på ett privat övre sovplan tycker iaf. jag att det är helt OK :)

MVH//Christina.

*EDIT* Annars kan man ju se de dyra men vackra dörrarna som en investering för framtiden och isf. avstå något annat (några år kanske, tills man sparat ihop pengarna) till förmån för dessa vackra dörrar, ingendera av alternativen är fel tycker jag.
 
Håller med Christina! 8)
 
Tycker Du skall satsa på riktiga dörrar. Genuina i trä är supersnyggt men framförallt känns dom genuina.

Tyvärr har vi inte det i vårt nuvarande hus utan vita av formpressad blaaha någonting... Helt värdelöst, ingen ljudisolering och känns kvalitetsmässigt så B.

Jag tycker man skall lägga pengar på golv och dörrar i det som är basbyggnation. Samt att man har innerväggar av trä, ordentligt med träreglar så att det verkligen känns stabilt. Dom skall klara att smällas igen ordentligt av en tonåring eller galen fru! ;D
 
Håller väl med era åsikter men vill bara berätta om hur en kompis gjort. De har oxå Addera-dörrar, flera är skjutdörrar och alla utom en vita. Den sista är i ek och går till WC. Den dörren blir som en snygg accent i hallen! Faktiskt skitsnyggt!
 
Ångrar mig djupt att vi inte la en extra slant på dörrarna. Dörrarna från Swedoor käns lika solida som ett tomt mjölkpaket och som OLHA sa så är ljudisoleringen noll. 9 dörrar á 8000 är mycket pengar. Hmm, 70 papp. Vad skulle vi ha sparat in DET på? Trappan, köket, relaxen, altanen nä, höjd budget skulle det ha fått bli ;D
 
Jaha nu blir det EK hör jag det....dörrar skall vara med länge och eken är ju hållbart material....de måste sälja en del dörrar Dooria, de ingår ju i nästan alla husleverantörers sortiment....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.