Hej!
Fick en fuktskada i badrummet och försäkringen täcker det mesta men vart tvungen att ta upp golvet lite extra för att dra om rör som kom upp genom golvmattan i våtutrymme.
Fick följande offert från snickarn som ändå är på plats för försäkringsarbetet: "Kostnad för lagning av hålet i golvet 2450x420 mm med 22mm spånskiva och erforderliga kottlingar.
1900kr inkl moms.
Varav arbetskostnad 1600kr
Att betala efter rotavdrag 1100kr".

Golvet behövs inte kottlas, ligger på 60cc. Tycker att priset är väldigt högt, borde väl ta Max 60 min för en erfaren snickare.
Är alltså enbart där det ligger isolering som jag ska betala igenläggning, hålet vid golvbrunnen går på försäkringen.
ImageUploadedByByggahus.se1413149539.677529.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/per
 
Verkar som han har räknat med 3,5h och ska man göra det där helt rätt så blir det lite pyssel så spångolv normalt är spontade. Antar att han får såga till en spånskiva och sedan fräsa ut sen spont både på skivan och på resterande golv och sedan skruvlimma. Sen måste man ju räkna in toa/fikatid och tid för att hämta material. 8h arbetsdag är ju inte 8 timmars hamrande och sågande.
 
Pratade med firman och dom ska inte spånta utan kottlar i generalskarven, beräknad tid var 3timmars arbete.
 
Ha lite högt är det. Det som är frågan är hur mycket overhead det handlar om. Att såga till en bit spånskiva och skruvlimma fast tar ju inte jättelång tid.
 
Varför tar du ett fast pris på ett sånt jobb? Ta det löpande så betalar du den tiden det tar om du nu tycker det är dyrt.
 
Gör det själv om du tycker att det är för dyrt. Enkel princip som brukar visa vad det är värt...
 
  • Gilla
smiler
  • Laddar…
Har nu pratat med snickare på plats efter tidigare haft kontakt med arbetsledare, fick besked att dom har räknat med resa till/från brädgårn. Ganska intressant att jag ska betala fullt pris för restid eftersom dom även fakturerar försäkringsbolaget för restid för hämtning av golvspånskiva.
Kommer att lägga igen golvet själv,hade tänkt att vara bekväm när snickare ändå var i juste men inte till vilket pris som helst.
PS: på offerten för kakling var samma firma dyrare med pris efter rot mot övriga innan rotavdrag.
 
Tog mig 2,5timme att fixa golvet inklusive tacos och lite kaffe.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.