Hej!
I samband med att Fortum/Stockhom Gas byter från stadsgas till naturgas och biogas byter jag gasspis. På deras hemsida står det att de "bekostar /.../ en standardinstallation av den nya gasspisen". På grund av att mitt kök är trångt måste jag ha den nya spisen cirka en och en halv meter längre till vänster än den gamla, och måste följaktligen få lika mycket rör draget under köksstommarna (som inte är ditmonterade än vid installationstillfället).

Jag har fått en offert avseende "omdragning gasledning, montering ny ventil, inkoppling gasspis" på 4820 kronor. Det låter väldigt mycket tycker jag, men jag vet ju inte vad som avser installation och vad som avser extra rördragning. Jag svarade med vändande post att jag skulle vilja ha en tydligare specifikation.

I vilket fall som helst, låter det inte som väldigt mycket? All rördragning som krävs är: En typ av böj på 180 grader, 50 cm raksträcka, en 90 graders böj sedan cirka en meter raksträcka, 90 grades böj och sedan 1,20 meter raksträcka. Det kan ju inte vara mer än max en timmes jobb för en professionell installatör?
 
"inkoppling gasspis" lövar dom ju att bekosta själva ...som jag förstår det
gaia
 
Jag har löst det här nu. Det kom en annan firma som gjorde jobbet för 1900 kronor inklusive allt. Så jag är nöjd! :)
 
Vem, vilken firma?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.