Fick ju hem sågen igår och är väl inte helt nöjd med hur oplant bordet är. Har ju läst en del omdömmen om icke helt plana bord så även om jag skulle skicka tillbaka den känns det som chansen är skapligt stor att man får samma på nästa såg också.

Frågan är ju också om det är något jag kommer känna av i praktiken, knappast nå finsnickeri man ska pyssla med som glad amatör.

Bifogar ett par gubbfilmade klipp så ni kanske får en uppfattning. Där glappet är som störst är det typ 2mm. Noggrannheten på vinkeln är väl inte super kanske men glappar iaf på samma ställen om jag provar med vattenpass eller makitas sågskena.

Hur skulle ni tänkt, svurit lite men kört på med den eller skicka tillbaka och hoppas påbättre?
 
Beklagar :lying:
För priset hade jag förväntat mig mer, svårt att se från filmerna men är hela bordet böjt eller är det plant bortsett från en punkt/linje?

Jag skickade tillbaka kombinationsvinklarna (bahco), men det var för att fogsvansen var närmare 90° än de så hela syftet försvann.
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Såg ju inte alls kul ut. Jag föredrar ju att vara säker på att det faktisk är jag som gjort fel och inte verktygen. För 8000kr hade jag förväntat mig att bordet var plant. Anhåll och sånt är ju lite en annan sak då det är lättare att modifiera eller byta ut medan bordet lite är vad det är, svårt att kompensera för eller bättra på. Jag hade i alla fall kontaktat återförsäljare och kanske också deWalt och fått deras respons.
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Ja man vill ju gärna ha det så bra som möjligt. Förstår ju att det är jobbsågar det handlar om så att få helt perfekt är nog svårt i denna prisklassen men bättre än såhär borde inte va så svårt.

Känns mest som det är mitten som gåe upp högre än resten.

Proshop hade lite billigare ett tag så köpte för 7020kr. Men lutar åt att jag skickar tillbaka den och köper nästa på typ Bauhaus för lättare retur om nu den också är skit.
 
  • Röd linjal som visar ojämn yta på en ljusgrå arbetsbänk i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tumstock placerad på en svart yta för att kontrollera jämnhet, med ojämn area mitt på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Det där ser mycket ut och på fel sälle också, bordet till höger om klingan är ju det man använder i varje snitt. Kan mäta min när jag kommer hem så vi kan jämföra.
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
M mnils skrev:
Det där ser mycket ut och på fel sälle också, bordet till höger om klingan är ju det man använder i varje snitt. Kan mäta min när jag kommer hem så vi kan jämföra.
Ja gör gärna det om du får tid!
 
Jag har inte min såg kvar, men när jag kollade bordet på den fick jag använda bladmått för att hitta ojämnheter, då de var så små att jag inte såg dem.

Om du köper på Bauhaus eller annat fysiskt ställe borde du inte behöva returnera alls, utan be att få kolla på plats. Om du förklarar problemet borde de gå med på det. Alternativet är att du testar precis utanför kassan och sedan går in och byter tills du är nöjd. Om de inser att det är alternativet kommer de antingen gå med på att du kollar innan då betalar, eller så bär de ut dig och låser dörren. Värt att prova.
 
Hep Hep skrev:
Jag har inte min såg kvar, men när jag kollade bordet på den fick jag använda bladmått för att hitta ojämnheter, då de var så små att jag inte såg dem.

Om du köper på Bauhaus eller annat fysiskt ställe borde du inte behöva returnera alls, utan be att få kolla på plats. Om du förklarar problemet borde de gå med på det. Alternativet är att du testar precis utanför kassan och sedan går in och byter tills du är nöjd. Om de inser att det är alternativet kommer de antingen gå med på att du kollar innan då betalar, eller så bär de ut dig och låser dörren. Värt att prova.
Sant! Problemet är att Bauhaus givetvis inte har sågen i butiker utan endast online... :)
 
M
Mitt bord är lite lågt framför och strax vänster om klingan, ungefär två post it lappar får jag in i springan.


kör jag med 50cm linjal over bordet har jag bara minimalt vickande längst ut till vänster i matningsriktningen, alla övriga ställen jag lägger linjalen på är den helt stum.
 
Redigerat:
  • Gilla
TriNitro och 1 till
  • Laddar…
Ja det är då lite skillnad mot min, får in en hel packe lappar om jag vill :)
Tack för att du kollade!

Hört av mig till proshop iaf om reklamation/ångerrätt så returen påbörjad iaf.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Kan ju komma med en uppdatering här om någon är intresserad :)
Först o främst så skötte sig Proshop galant. Skapade reklamationsärende via hemsidan i fick fraktsedel på mailen automatiskt. Skrev att jag inte ville ha en ny såg utan pengarna tillbaka och det var inga problem alls. Skickade sågen på tisdagen, på fredagen kom den fram till Danmark och fakturan från Klarna blev makulerad redan samma eftermiddag.

Köpte ny såg från Bauhaus och den var mycket bättre. Inte 100% plant bord men absolut inom mina toleranser. Bara sågat litegran än så länge men jäklar vilken upgrade från min gamla Bosch GTS635, inte så konstigt iofs när priset var det dubbla :)
 
  • Gilla
TorbjörnG och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.