Nej, det tycker jag inte. Har du fått någon typ av kast? Är det klingan eller axeln som är stukad?
 
mattiasp mattiasp skrev:
Nej, det tycker jag inte. Har du fått någon typ av kast? Är det klingan eller axeln som är stukad?
Verkar vara axel. Det tråkiga den är ny och sambon har slängt kvitto och butiken kan inte ta fram nytt från systemet. Bara bita i det sura.
 
H Hobbyhantverkaren63 skrev:
Verkar vara axel. Det tråkiga den är ny och sambon har slängt kvitto och butiken kan inte ta fram nytt från systemet. Bara bita i det sura.
Har ni/du betalt med kort borde det gå att få fram en transaktion från internetbanken, har funkat för mig förut iaf.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Nuförtiden brukar man ju behöva registrera alla maskiner på tillverkarens hemsida, har deWalt något sånt med? Det kanske är möjligt att reklamera direkt mot deWalt?

Till problemet: Har du mätt upp axeln? Eller bara på klingan?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nuförtiden brukar man ju behöva registrera alla maskiner på tillverkarens hemsida, har deWalt något sånt med? Det kanske är möjligt att reklamera direkt mot deWalt?

Till problemet: Har du mätt upp axeln? Eller bara på klingan?[/QUOTE
Lexington Lexington skrev:
Har ni/du betalt med kort borde det gå att få fram en transaktion från internetbanken, har funkat för mig förut iaf.
ok ska försöka sammanfatta: tog bild på skärm från min bank stövlade till fram ill disken på Hornbach - de hittade inget motsvarande i deras system. Det står i min internatbank - transaktion till Hornbach. De söker på datum och summa hittar inget. Mycket märkligt. Gav upp till slut. Det var ju ändå "mitt" fel kvittot "försvann".
 
Har bara mätt upp på sågklingan.
Tog bort sågbladet för att se om den var stukad. Ser då att axeln boven i dramat och sågbladet plant som en nyspolad ishockeyplan.
Har inte mätt axelns avvikelser då det lite knepigare (mindre avvikelser). "Utväxlingen" gör att det blir lätt se/mäta på sågbladets ytterkant.
Ska in i snicklarboden ikväll se om det går kvantifiera axelns avvikelser..
Imorgon åker jag till serviceverksad som tar emot DW:ts produkter. Det gör så ont se sneda skeva trubbiga verktyg... gillar inte!
 
H Hobbyhantverkaren63 skrev:
Har bara mätt upp på sågklingan.
Tog bort sågbladet för att se om den var stukad. Ser då att axeln boven i dramat och sågbladet plant som en nyspolad ishockeyplan.
Har inte mätt axelns avvikelser då det lite knepigare (mindre avvikelser). "Utväxlingen" gör att det blir lätt se/mäta på sågbladets ytterkant.
Ska in i snicklarboden ikväll se om det går kvantifiera axelns avvikelser..
Imorgon åker jag till serviceverksad som tar emot DW:ts produkter. Det gör så ont se sneda skeva trubbiga verktyg... gillar inte!
Hur ser du att axeln är skev?
 
En dum fråga. Men är du säker på att du var på rätt butik?
 
Eftersom det var knas i detta svaret kan jag inte citera, så det kommer här:

"ok ska försöka sammanfatta: tog bild på skärm från min bank stövlade till fram ill disken på Hornbach - de hittade inget motsvarande i deras system. Det står i min internatbank - transaktion till Hornbach. De söker på datum och summa hittar inget. Mycket märkligt. Gav upp till slut. Det var ju ändå "mitt" fel kvittot "försvann"

Jag har också haft problem med saknat kvitto, också Hornbach, det gick att leta fram till slut. Din transaktionsdatum behöver inte vara samma som deras säljdatum, ofta dras ju pengarna inte direkt. Iaf mitt Hornbach hade bättre och sämre personal på att leta i transaktionerna, så ge dig inte. En ny såg hade jag inte åkt till DW-verkstad med, det kan bli dyrt.
 
Jag har också fått Hornbach Heslingborg att leta och de hittade mitt kvitto efter ett tag.
 
Intressant
Rätt butik? Handlar alltid på samma Hornbach (finns bara en i regionen) samt det står på mitt kontoutdrag att det är en transaktion mot Hornbach. De borde hitta kvittot som är taggat Hornbach med datum och summa. "Bevisföringen" är rätt stark.
Kontaktade kassaansvarig - hon försökte, hittade inte. JAg gick hem funderade kom på att jag lämnade en ertikel i retur samtidigt tänkte att det kunde påverka sökfilter. Gick tillbaks och frågade, då fick jag kastat i ansiktet att de har 1000 tals kvitto förfrågningar och kan inte hinna med allt... till sist gav hon med sig och ringde kassa-ansvarig som var på fika. Hon sa att det inte spelade någon roll på sittande fikastol via tfn.till en kollega på interntelefonen i returkassan.
Jag blev lite putt mejlade huvudkontoret som la ett äremde på lokala butiken igen.. hon svarade igen att de inte hittat utan att redogöra om de försökt.. jag gav upp..
Jag som alltid gillat hornbach...
 
P
Gå in på närmaste service verkstad och be dom laga den! oftast får man goodwill av Dewalt även om man tappat bort kvittot!
 
och...
ser till att sätta axeln i rotation - när den går ner på lägre varvtal efter avstängning kan man hålla en refrens nära axeln och se att avståndet varierar .. som fälgen som slår i gummiklossen på cykelbromsen på skevt hjul .. typ...
 
Har hittat kvittat genom en återförsäljare som ringde Hornbach och lobbade hårt - då ansträngde de sig och hittade till slut kvittot!
Sedan skickades bordssågen in för lagning och nu sågas det raka snitt utan wobblande blad!
Slutet gott allting gott!
 
  • Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.