Hej
Är det någon här som har erfarenhet av DeWalts 36 voltskit?
Kan få hem det från usa för ca 4500:- sen tillkommer ev laddare om ca 1000:-
 
En kollega har ett sånt kit 36V med tigersåg, sticksåg (extra), cirkelsåg, slagborr, lampa och nåt mer tror jag. Jag har bara hört honom klaga över att tigersågen snabbt drog ur batteriet, men har inga mer detaljerade uppgifter. Men en batterimaskin är ju just en batterimaskin. Jag kan höra lite mer med honom.
 
Haha, när jag läste rubriken trodde jag du var missnöjd med Dewalt-kittet. Läste det som DW 36 voltsskit ;)
 
Mr Handyman skrev:
En kollega har ett sånt kit 36V med tigersåg, sticksåg (extra), cirkelsåg, slagborr, lampa och nåt mer tror jag. Jag har bara hört honom klaga över att tigersågen snabbt drog ur batteriet, men har inga mer detaljerade uppgifter. Men en batterimaskin är ju just en batterimaskin. Jag kan höra lite mer med honom.
Tigersågar knäcker batterier på nolltid om man kör hårt. Brukar ladda upp med 6-7 batterier till min 18V DW om det skall köras hårt och länge.

Samma för övrigt med cirkelsågar, försökte klyva en 2x5" för några år sedan, det gick åt ett batteri per meter, typ. Antagligen för att det klämde rejält om klingan.

36 V batterier innehåller inte speciellt mycket mer energi än 18V, det är bara det att man kan ta ut mer, så det är inte förvånande att dom inte räcker så länge. Å andra sidan blir man fortare färdig. Betänk även att en "vanlig" tigersåg drar ca 800W. Den effekten skulle tömma ett rejält bilbatteri på mindre än en timma, så förväntningarna måste vara realistiska.

Detta sagt, så är min 18V DW ett av mina absoluta favoritverktyg :cool:.
 
phl skrev:
Haha, när jag läste rubriken trodde jag du var missnöjd med Dewalt-kittet. Läste det som DW 36 voltsskit ;)
voltSkit, läste samma här...:D:D
 
Jag har hittills avhållit mig från batterimaskiner bortsett från den obligatoriska skruvdragaren, de behöver bli bättre för att jag ska betala så mycket för dem.
 
Hej på er. ja det vart ju lite roligt i rubriken :)

Tack för inputen. Att ha 6 batterier låter lite overkill för mig. Det får nog bli sådana med sladd och kontakt för mig trots allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.