Är det någon som har erfarenhet av Philips DVD/"video" modell HDRW720 med inbyggd hårddisk eller någon annan modell som kan användas istället för video? Är den lätt att programmera, söka efter gjorda inspelningar etc. Lutar starkt åt att köpa Philips spelaren för den har bland annat fått bra recensioner av användare på Pricerunner.
 
Vi (eller rättare min man) har köpt någon slags multimedia dator från Fujitsu Siemens Scaleo tror jag den heter. Den är liksom dator (med tvn som skärm - gissa om ungarna gillar att lira dataspel där ;D), musikmaskin (CD, radio), dvd spelare och video allt i ett :D Fantastisk maskin till ett ganska fantastiskt pris (ca 12 000) som jag ännu inte har en aning om hur den funkar! ;)
 
Nu är den beställd! ;D Det blev en Pioneer DVR-520H från www.technikdirekt.de och inte Philips spelaren jag kollade på först. Pioneer spelaren har fått bra betyg på bland annat www.m3.idg.se och verkar kanon. Blir spännande att se om den uppfyller förväntningarna.
Nu väntar jag bara på paketet... ;)
 
Är det inte ett vettigt alternativ att titta på en dreambox digital-tv-mottagare med inbyggd hårddisk, och till den koppla en usb-ansliten dvd-rom (eller brännare) ?

Visserligen mer "teknikpulfaktor" men många fler roliga möjligheter.

Fast för att det ska vara meningsfullt så måste man ju ha några bra signaler att skicka in i dreamboxen, d.v.s. egen parabol (den billigare dreamboxen utan hårddisk o.s.v. finns visst både för parabol och kabeltv (comhem m.fl. i sverige) och en marksänd sägs vara på gång)
 
co skrev:
Vi (eller rättare min man) har köpt någon slags multimedia dator från Fujitsu Siemens Scaleo tror jag den heter. Den är liksom dator (med tvn som skärm - gissa om ungarna gillar att lira dataspel där ;D), musikmaskin (CD, radio), dvd spelare och video allt i ett :D Fantastisk maskin till ett ganska fantastiskt pris (ca 12 000) som jag ännu inte har en aning om hur den funkar! ;)
Mycket och bra info!!! ;D ;D
 
yxis skrev:
Är det inte ett vettigt alternativ att titta på en dreambox digital-tv-mottagare med inbyggd hårddisk, och till den koppla en usb-ansliten dvd-rom (eller brännare) ?

Visserligen mer "teknikpulfaktor" men många fler roliga möjligheter.

Fast för att det ska vara meningsfullt så måste man ju ha några bra signaler att skicka in i dreamboxen, d.v.s. egen parabol (den billigare dreamboxen utan hårddisk o.s.v. finns visst både för parabol och kabeltv (comhem m.fl. i sverige) och en marksänd sägs vara på gång)
Kollade på Dreambox också men vi har kabel TV så vi har inte behövt skruva upp nån tallrik på taket ännu...

Fick hem Pioneer spelaren för ett tag sedan (DVR 520HS) och vi är helnöjda. Lika enkel att programmera och använda som en vanlig video och inga band som ligger och skräpar :) plus en massa mer godisfunktioner... Rekommenderas stark :D
Köpte den via TechnikDirekt i Tyskland och hade den hemma för 4750kr, 2000kr billigare än att köpa den här!
http://www.pioneer.se/se/product_detail.jsp?product_id=8632&taxonomy_id=45-133

 
Kul, funderar oxå på en sådan.
 
Hobbyfixarn skrev:
Kollade på Dreambox också men vi har kabel TV så vi har inte behövt skruva upp nån tallrik på taket ännu...

Fick hem Pioneer spelaren för ett tag sedan (DVR 520HS) och vi är helnöjda. Lika enkel att programmera och använda som en vanlig video och inga band som ligger och skräpar :) plus en massa mer godisfunktioner... Rekommenderas stark :D
Köpte den via TechnikDirekt i Tyskland och hade den hemma för 4750kr, 2000kr billigare än att köpa den här!
[länk]
Finns även på netonnet för 4790 plus frakt.
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=58068
 
Annars så kan denna vara ett tips:
Kiss DP-558. Den finns på NetonNet för 4890 Kr.
Den klarar DivX har inbyggd TV-tuner, 80 GB hårddisk och Ethernetanslutning för ditt LAN.

Jag är otrooligt sugen på den ! ;D ;D
 
Buuzzz skrev:
Annars så kan denna vara ett tips:
Kiss DP-558. Den finns på NetonNet för 4890 Kr.
Den klarar DivX har inbyggd TV-tuner, 80 GB hårddisk och Ethernetanslutning för ditt LAN.

Jag är otrooligt sugen på den ! ;D ;D
Tittade på den också redan för ett år sedan men dom hade inte lyckats få ut den på marknaden i oktober när jag beställde Pioneer spelaren. Har haft direktkontakt med Kiss Technology i Danmark och det var förseningar igen och uppgraderingar för femtielfte gången så jag ledsnde på att vänta. Först kontakten med dom hade jag före jul förra året!! och nästan ett år senare har dom inte fått fram någon maskin för leverans.
 
Funderar även jag på en 520H. Hur är det med olika versioner? Är den "regionfri"?
 
Det lutar idag ganska mycket år en KISS-558, den ser ut att ha allt som jag önskar. Philips 720 är också ett alternativ, det som KISS är bättre är länkningen till dator samt en fungerande TV-program meny.

Tror det fanns en del negativt skrivet om 520H på pricerunner, av användarna. Kommer just nu inte på vad.
 
"Tror det fanns en del negativt skrivet om 520H på pricerunner"

Har kollat på Google utan att hitta någonting. På pricerunner hittar jag en (av 12) som är besviken och det är pga fläkljudet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.