Fråga - vet någon om det finns bra DVD om hur man t ex lyfter ett hus, byter syllstock eller riktar väggar?
 
Mycket bra fråga, böcker finns det gott om. Men filmer vette tusan.
Om du inte får några svar här skulle jag tipsa om att höra med nått museum, dom brukar ha lite folk som håller på med byggnadsvård m.m och kanske vet om det finns dvd.er
 
Den serien har jag på HDD-spelaren. Har sett aden flera gånger och är intressant och lärorik. Den ger en känsla och bra bild om byggnadsvård. Men skall man gå ner på djupet och lära sig, är det bättre att gå till biblioteket och låna en hög med byggnadsvårdsböcker.

Är det gratis att registrera sig på UR?
 
Ang UR och SVT var det nog inte så enkelt, verkar som om man kommer åt programmen endast via skolor och bildningsförbund :(
 
PAF skrev:
Den serien har jag på HDD-spelaren. Har sett aden flera gånger och är intressant och lärorik. Den ger en känsla och bra bild om byggnadsvård. Men skall man gå ner på djupet och lära sig, är det bättre att gå till biblioteket och låna en hög med byggnadsvårdsböcker.Är det gratis att registrera sig på UR?
är väldigt tacksam för svaren men det verkar vara så att PAF har rätt om man vill tränga sig djupare in i ämnet
 
ullberg
Kurtivan skrev:
Här finns att titta på om man öppnar ett konto hos SVT UR:

[länk]
Damn you Kurtivan, nu har du kostat mig många timmar framför datorn. Jag måste lära mig att inte ens klicka på trådar som riskerar att bli tidstjuvar...

(men tack för tipset)

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.