Har ett par Macro duschväggar.Ganska snart upptäckte jag att det inte gick att få dom helt glasrena.Det är liksom någon slags genomskinlig beläggning av vattendroppar över hela glaset.
Jag har testat rengöra med det mesta.Är det nått med brunnsvattnet som kan ge sån beläggning?.har bara lågt Ph-värde
 
Kalkvattnet i Uppsala ger samma problem. Vi satte en plastfilm på utsidan för att slippa se det, tröttna på att stå å gnida på duschväggen :) Köpte plastfilmen på färgaffären, fransk tillverkning fastnar med statisk elektricitet och kan tas bort lika lätt som man satte dit det, vart kanonbra.
 
Vi köpte ett medel hos bygghandeln som innehåller nanoteknologi som ändrar ytstrukturen på atomnivå typ. Det har funkat bra och ska hålla i två år, dock har vi bara haft det i 3 månader och hittills har det fungerat.
Dock blir det lika skitigt som tidigare med kalkfläckar och allt men det räcker med svamp och vanligt vatten och sen skrapa av dörren så blir den ren.

Annars fungerar http://www.universalfix.com/ väldigt bra mot kalkfläckar, går att beställa online där eller finns liknande produkter att köpa på knallemarknader och hem-villamässor. Det är det bästa rengöringsmedlet till diskbänkar också.
 
Redigerat:
fasadglas säljer nått medel som skall hålla glasen renare längre, finns säkert o köpa lite var stans.

jag har samma problem i min diskmaskin, köpte nu salt och glansmedel anpassat för diskmaskiner, blir nu jättebra på glasen, men plastbyttor är fortfarande svåra att bli av med kalken. Så kanske ni kan testa hälla lite salt i en hink med varmvatten, ta en svamp o tvätta lite, vem vet :-D
 
Redigerat:
Nån som vågar prova med att gno med en delad citron? Har aldrig provat på glas men i badkar funkar det att ta bort kalk mha det. Hade grönfärgad kalk i botten som var helt omöjlig att få bort med rengöringsmedel men citronen tog bort allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.