Kommer göra några duschväggar och de blir i härdat glas. Frågan är om de ska vara bara glas eller om de ska ha en frostning.

Smuts syns så klart mer på klarglas men en frostat har en mattare och svårare yta att göra ren.
Vad ska man välja?
 
Redigerat av moderator:
Klarglas känns luftigare i små badrum och personligen föredrar jag att smutsen syns så att man vet när det är dags att rengöra.
 
Jag skulle välja klarglas. Ett frostat glas framstår ju mer som en vägg så badrummet kommer att kännas mindre och trängre. Det är värt att putsa lite oftare för att få ett lite öppnade badrum tycker jag.
 
Vi har Hafas duschvägg "Flower" med mestadels frostat glas. Är kanononöjd med den!
 
För att förtydliga då är vissa glas laminerade med det frostade utseendet då är utsidan slät och fin. Är det ett härdat och frostat glas blir ytan skrovlig och matt och vad jag tror svårare att rengöra.
 
Den frostade sidan är ut mot rummet och inte in i duschen...har haft båda sorterna och föredrar frostat......
 
Själva valde vi rökfärgat glas, det blev grymt snyggt (i våra ögon) :)

Rökfärgat.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Enk Projektet skrev:
Den frostade sidan är ut mot rummet och inte in i duschen...har haft båda sorterna och föredrar frostat......
Ah där sa du något smart. Ska fundera på det.
Är ju helt klart snyggast med klarglas men det kanske blir ett jävla jobb att hålla rent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.