Hej :D

Jag har precis köpt ett hus där jag har ett litet duschrum i anslutning till bastun. Ett rum man passerar igenom för att gå in i bastun. Det finns där ett fast monterat duschmunstycke lämpligt placerat över golvbrunnen. Ca 70cm till höger om duchen sitter det en strömbrytare för belysningen i duchrum och bastu. Duschen spolar inte direkt över den men fukt och stänk kommer definitivt i kontakt med den. Jag upplever det oxå som ett problem att det rinner ut vatten över golvet i hela duschrummet. Förmodligen lite för liten avrinningsvinkel.

Jag vill därför sätta upp en enkel duschvägg så att duschytan blir täckt av väggar på två sidor och denna duschvägg på den tredje sidan. Den mot kontakten och dörren ut ur rummet. När jag har kollat på Materialmännen så kostade den billigaste väggen drygt 2000kr vilket känndes åt helsike för dyrt för en enkel vägg av genomskinlig plast med en aluminiumram.

Var kan man komma över en vägg till ett rimligare pris? Det skall som sagt bara vara en fast vägg på ca 220cm * 80cm.

Vänligen
/Tony
 
C
Om du vill komma betydligt under 2000:- måste du nog titta på begagnat. Har sett en hel del såna på blocket, ibland ouppackade felköp.
 
Är det så illa alltså... ?!? Jäsiken. Jag tyckte att jag har sett hela duschkabiner för 1500spänn hos vissa försläjare. Nu senast fick jag hem något reklamblad där de sålde en hörnlösning med skjutdörrar för 998kr.

Det verkar ju som om det blir billigast att köpa en hel hörna och slänga vägg nummer två. Nåja, så kan det vara.

:-/
 
Var nyligen hemma hos vänner som bytt ut sin plastvägg mot en ren, klar men i lite grönskiftande ton, glasskiva som var laminerad. Mycket snyggt. Måttbeställdes hos glasmästaren för 1400 kr, tror jag. Ca 8 mm tjock. Ursnygga fästen (gummerade mot skivan) kostade dock lika mycket ;D.

Finns säkert enklare fästen.
 
Hmmm... men för en sådan snygg sak kanske det kan vara värt att lägga några extra slantar. Värt att tänka på.

Tack för tipset Yonna.

:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.