Ska placera min dusch mitt på en vägg, tanken var först att bara använda en glasvägg.
Men har nu börjat gå över till att placera en snygg duschkabin istället.

Hittade svedbergs cube, den skulle passa perfekt men den verkar gått ur sortimentet? Kan iaf inte finna den någonstans att köpa.

Skulle gärna vilja ha glasväggar runt om, samt rektangulär form ex 90x120.

Någon som har några tips på en snygg kabin som kan placeras mitt på en vägg?
budgeten ligger på 20-30k.
 
Krilleman
För 20-30k skulle jag springa ner till glasmästaren (en som pysslar med design-glas) och be dom fixa två väggar av glas med en snygg dörr på efter mina egna mått och krav... Kan bli riktigt fräckt och "eget"!

Men det luktar I-landsproblem här... I afrika springer man tre km för att hämta smutsigt vatten, här duschar/pissar vi i klorerat och kontrollerat 100% rent vatten... Och nu är frågan hur man snyggast visar upp sin dusch för 20-30k.

Kontrasten är att för 100:- kan man ge vatten till ett barn i Afrika en hel månad... :x Men skulle hela världen ha samma standard som oss, skulle Sverige vara ett fattigt land. Så var drar man gränsen? En högst personlig fråga!
 
Redigerat:
krilleman_215 skrev:
För 20-30k skulle jag springa ner till glasmästaren (en som pysslar med design-glas) och be dom fixa två väggar av glas med en snygg dörr på efter mina egna mått och krav... Kan bli riktigt fräckt och "eget"!

Men det luktar I-landsproblem här... I afrika springer man tre km för att hämta smutsigt vatten, här duschar/pissar vi i klorerat och kontrollerat 100% rent vatten... Och nu är frågan hur man snyggast visar upp sin dusch för 20-30k.

Kontrasten är att för 100:- kan man ge vatten till ett barn i Afrika en hel månad... :x Men skulle hela världen ha samma standard som oss, skulle Sverige vara ett fattigt land. Så var drar man gränsen? En högst personlig fråga!
Såg att hos duschbyggarna kunde man designa egna duschväggar, men då inte med kar, som jag vill ha. Samt finns westerbergs clear m.m. Men som sagt ingen ångdusch/kabin.

I-landproblem är det säkert, som så mycket annat. fast i slutändan är det det som får världen att gå runt och utvecklas till det bättre.
Att vi skänker pengar handlar bara om att vi själva ska få bättre självkänsla, vi är egoister av naturen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.