Hej,

Jag ska byta ut min gamla duschkabin till en ny (Noro duschkabin). I den nya kabinen så ingår ett flexibelt avloppsrör enligt nedan. Min gamla kabin hade ett vinklat rör i hård plast med omkrets 32 mm. Enligt nedan ser ni bilden på röret som ingår till den nya kabinen. Jag har svårt att tolka omkretsen, det står 40 mm, men om jag nu vill köpa ett nytt vinklat rör i hårdplast till den nya kabinen ska jag köpa ett rör som 40 mm eller tex 32 mm i omkrets?

Vad skulle ni rekommendera att jag behåller det flexibla röret eller att köpa ett vinklat rör i hårdplast? Vilket håller bäst?

Om man vill köpa ett vinklat rör i hårdplast, spelar det någon roll vad det är för märke, Vilken butik eller nätbutik rekommenderar ni?

Tacksam om ni kan hjälpa mig :)

Mvh
Darko


Illustration av flexibelt avloppsrör och andra komponenter för Noro duschkabin, markerat med "Ø40mm".
 
Finns väl ingen större anledning till att inte använda det medföljande flexibla röret ? Möjligen skulle man kunna invända att det skulle vara större risk för att det kan bli svårare att rengöra en veckad slang, men den risken är liten, då sträckan ju är kort.

Anmärkning : Det är diametern och inte omkretsen, som markeras med " ett danskt Ö ".
 
  • Gilla
darko86
  • Laddar…
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Finns väl ingen större anledning till att inte använda det medföljande flexibla röret ? Möjligen skulle man kunna invända att det skulle vara större risk för att det kan bli svårare att rengöra en veckad slang, men den risken är liten, då sträckan ju är kort.

Anmärkning : Det är diametern och inte omkretsen, som markeras med " ett danskt Ö ".
Tack för informationen!
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.