Har använt lim till handdukshängare etc och det fungerar fint Limmet kommer nog sitta ganska hårt om om tar bort korgen och kommer då att behöva tas bort mekaniskt. Jag skulle chansa om jag var dig och kanske inte köpa schampoflaskor som är 10 liter framöver.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
richardtenggren
Den här sitter limmad och bär upp rätt stora flaskor, designen ger ju mycket yta för limmet också 🤓
Badrumshylla med tvålpumpar och flaskor mot marmorkakel, minimalistisk stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vår kommer från Naka Finland
 
Redigerat:
Limmet är oftast starkare än det man limmar på då där finns inget problem.
Sen lämnar man kvar det fastlimmade när man flyttar, för den som flyttar in behöver samma sak och det är ju inget dyrt eller exklusivt.
 
RoTe
Jag jagade tidigare en duschhylla i varenda butik vi har här i Uppsala och endera var det fel typ eller så kostade den nära tusenlappen. Till sist kollade jag på amazon och hittade en uppsjö av alternativ till vettigt pris och det blev denna: https://www.amazon.se/gp/product/B09XXR5LZC/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Kan rekommendera en med stor vidhäftningsyta och dubbelhäftande. Den jag köpte kom med äkta 3M dubbelhäftande och det finns inte en chans att jag kan slita loss den ens.
 
MrJay

Sugru är bra grej.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
C Cavemannn skrev:
Hej!

Behöver en duschhylla, men är rädd för att borra i kakel. Någon som har erfarenhet med borrfri Duschkorgar från Tesa?

[länk]

Håller dom fast?
Kan man ta bort limmet igen utan att det syns?

Kaklen i mitt badrum är släta
Jag har någon liknande från Tesa i 2 badrum med hamrat kakel och även på landet. De funkar utmärkt. Det finns ingen anledning att borra upp hyllor.
Frågan var uppe tidigare,
https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-pa-duschhylla-som-kan-limmas.417851/#post-4233087
 
  • Gilla
Cavemannn
  • Laddar…
Varning för IKEAS's billiga trådkorg med sugproppar, har provat tre stycken .... håller ungefär en månad.

Den går att använda om man tar bort sugproppen från fästet och limmar fästet med transparent silikon mot kakel eller duschkabin.
 
haha5810 haha5810 skrev:
Varning för IKEAS's billiga trådkorg med sugproppar, har provat tre stycken .... håller ungefär en månad.

Den går att använda om man tar bort sugproppen från fästet och limmar fästet med transparent silikon mot kakel eller duschkabin.
Jag hade en sån, som ramlade ner, helt värdelös. Därför jag kollar på andra alternativ
 
D Dilato skrev:
Limmet är oftast starkare än det man limmar på då där finns inget problem.
Sen lämnar man kvar det fastlimmade när man flyttar, för den som flyttar in behöver samma sak och det är ju inget dyrt eller exklusivt
Visst, det var mera om den korrodera eller blir ful och jag vill byta ut den
 
BirgitS
Vi har en duschhylla med liknande uppsättning från Smedbo som är limmad. Enligt instruktionen tar man bort den genom att köra in en spackel längs kaklet.

I Tesas instruktion står det också hur man tar bort den, skiftnyckel och rakblad tycker jag det ser ut som.

Just den du länkar till anser Tesa ska torkas varje gång den blir blöt vilket verkar jobbigt i en dusch.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vi har en duschhylla med liknande uppsättning från Smedbo som är limmad. Enligt instruktionen tar man bort den genom att köra in en spackel längs kaklet.

I Tesas instruktion står det också hur man tar bort den, skiftnyckel och rakblad tycker jag det ser ut som.

Just den du länkar till anser Tesa ska torkas varje gång den blir blöt vilket verkar jobbigt i en dusch.
Vad gäller Tesa så läste jag aldrig den delen vad gäller torkning. Det har klarat sig bra ändå vad jag kan se och nu har det gått säkert 5 år sedan monteringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.