Har nyss flyttat till en ny lägenhet och just nu står det ett badkar i badrummet som ska ut.
Det jag söker efter är en dusch hörna eller kabin. Det som ställer till det är att den max vara 80x80 eller 80x90 och att vattenledningarna ner till blandaren går utanpå kaklet.
Om inte detta vore svårt nog så finns även en tvättmaskin på badrummet, slängen ifrån tvättmaskinen måste jag lägga badkaret när jag tvättar och nu vill jag lösa detta på en bättre sätt.
Alla tips är bra tips!
 
Antar att brunnen i badrummet mer eller mindre ligger mitt i rummet(?) Brukar vara så i de flesta lägenheter som har badkar. Standardmått på golvbrunn avsedd för dusch är 40 cm från båda väggarna ( iett 90 gradigt hörn) fallet i badrummet ordnas därefter så vattnet inte rinner utanför duschväggarna. Ligger brunnen på större mått från vägg så kan det bli problematiskt med duschväggar beroende på hur badrummet ser ut. Skulle nog satsa på en duschkabin om du inte anser att det skulle funka bra med duschväggar. Då får du helt enkelt dra slangen från tvättmaskinen ner i brunnen under kabinen. Tyvärr ser det inte så snyggt ut med slangar som går över golvet, men någon annan lösning blir svår att finna om du inte renoverar badrummet. :)
 
Tack för ditt svar, Tror dom har gjort fallet i badrummet att man ska kunna ha duschväggar, men blir kanske ändå snyggast kabin, tycker det inte finns så många kabiner att välja mellan eftersom vattenledningarna går utanpå kaklet. Tror vi ska ha så att när vi tvättar så lägger vi fram slangen till avloppet och tar bort den när vi är klara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.