Vi håller på att rusta badrummet och har bestämt oss för en duschhörna 90x90.

Vi var helt inne på en duschhörna från INR, då den kändes rejäl och var av bra kvalité (enligt säljaren)...
Men då fick vi tips från en kopmis som renoverar lägenheter att han har börjat köpa sina duschhörnor från Rusta. Han köpte även hem till sig själv för att han tyckte att de var tillräckligt bra.

Är duschhörnan från Rusta bra? Det skiljer ju ganska mycket i pris, drygt 7000:- INR, 1495:- Rusta.
Så är den i närheten av INR, lutar det ju åt Rustas, men man blir ju tveksam till det priset...
 
Räkna inte med så hög kvalitet för det priset. Själv satsade jag på en IFÖ för "billiga" 7 papp. Grät blod men vad göra vill ju inte skruva ner skiten efter ett par år pga någon trasig plastbit (som såklart inte finns att få tag i av noname tillv garanterat) heller.

Men det är klart för de pengarna går det ju alltid att chansa men min upplevelse är att en del saker ska man inte snåla på. Kranarna är en sån sak en RIKTIG fmm kostar en tusing en noname på biltema 500:- FMM har reservdelar det finns inte till biltema så där kan man gå på en nit om man inte passar sig. En kompis vred av ratten på sin biltema fick bli kemisk metall :rolleyes:

Får du titta på din "kompis" duschhörna kan du lätt bilda dig en egen uppfattning seeing is beliving ;)

Hoppas jag spritt lite ljus.
 
Folkduschen kanske kan vara något mellanting annars, där kostar dom kring 3k.
http://folkduschen.se/
Jag har satt in en sådan och jag tycker inte den känns sämre än dom jag känt på i butik som ligger kring 7k.
 
Köpte för något år sedan en zoom från bauhaus och den har inga problem än. Den finns fortfarande i sortimentet och har faktiskt funderat på att köpa en som reserv men platsen det tar att ha en stående har sagt ifrån. Med tanke på att priset va en sjättedel av en "fin" så är jag övernöjd med denna.
 
Zoom ser faktiskt ut som den på Rusta. Chansar nog på den, var och tittade på den hos polaren och den verkade helt ok. Bara hantverkarna sätter dit den rätt så att den sluter tätt i magneten så ska det nog gå bra.
 
Fråga om Zoom: Kan du fäll in dörrarna mot väggen så golvytan frigörs?
 
Jepp golvytan frigörs.
 
Vill bara göra ett litet kort inlägg!
Arbetar mad att bygga badrum/bastu större delen av min tid, har fått många frågor om "rusta"
Personligen använder jag mig inte av dessa i arbetet.....men köper själv en del vid rusta till hembruk....
Varför? Jo rusta är en återförsäljare av många märkesprodukters överskott!
Det finns billigt skräp, men hör med personalen var varan kommer från, det går att göra riktigt bra köp från dem!

Men det är bara min personliga åsikt;)
Inte via arbetets vägnar!
"badrums/bastubyggare"
 
Glömde säga att du kan gott och väl köpa väggen från rusta!
bra garantier.......;)
 
Så då blir det en Rusta-hörna?
Sitter just själv och kollar hörnor, det enda som återstår i inköp hoppas jag. Beställde kakel igår och vågade inte ens fråga om priset...
 
Om man tänker på priskillnaden så är den enorm. Visst kan det vara kvallitets skillnad på smådetäljer i hörnan men inget som faktiskt motiverar en skillnad på ca 5.500 kr. Glaset är det samma. härdat i båda modellerna. Glaset är det som är det dyra i hörnan. Att de kända märkerna väljer att lägga på 5K för smådetaljer som kanske är 100 kr dyrate än tex rustas grejer är så ....... Ene tusing extra kan det vara värt att veta att det finns reservdelar men att betala 5K för det finns inte i min värld när det är prylar i denna prisklassen.... Byter hellre hörnan 3 ggr :)
 
Om du monterar väggen själv, tänk på att täta hålet rätt innan montering!
"badrumsbyggare"
 
köp "star" från skånska byggvaror. Billig, snygg och rejäl för 2500 kr. Rekommenderas
 
Vi var och kände på kabinerna på rusta idag.

De hade en drive med fm termostatblandare, men bara till modellen som endast fanns som 80x80.
http://www.rusta.se/duschkabin-80-p95350070.aspx

Den de har som finns i 90x90 utförande har bara ett Y bakom engreppsblandaren. Kallt och varmt in, samt ut till duschslangen.
http://rusta.se/duschkabin-classic-90-p95350039.aspx

Nån som satt en termostatblandare på Rustas 90x90? Jag tror inte det är tänkbart att köra med en vanlig blandare. Kan leva med två täckbrickor i krom och hålsåga upp nya anslutningar cc 150
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.