Vi tänkte oss en duschhörna av glasbetong. Någon som kan förmedla kontakten till en proffsig och billig hantverkare i närheten av Trelleborg?
 
min sambo gör duschar i glasblock (vet ej om det är samma som glasbetong?) men du kan skicka ett mail till honom.
snabbdaniel@telia.com
 
Tack för tipset.
Jag hoppas det inte är nått 1:a-april-skämt.... :-/
 
Hade tänkt att bygga en duschhörna och bastuvägg själv i glasbetong/glasblock. Någon som vet var man kan köpa glasblock billigt?
 
Funderar också på dusch med glasbetong men då har vi pratat om att ha glasbetongen som vägg ut mot trädgården - vad tror ni - är det för vågat?
 
Dorell skrev:
Hade tänkt att bygga en duschhörna och bastuvägg själv i glasbetong/glasblock. Någon som vet var man kan köpa glasblock billigt?
På annons har jag sett 29:-/st, kommer inte ihåg var det var. Höganäsblocken ligger på över 40:-st, iallafall västerut.

Funderar också på dusch med glasbetong men då har vi pratat om att ha glasbetongen som vägg ut mot trädgården - vad tror ni - är det för vågat?
Ä granntomten ledig ;D ;D
 
CC skrev:
Funderar också på dusch med glasbetong men då har vi pratat om att ha glasbetongen som vägg ut mot trädgården - vad tror ni  - är det för vågat?
Såg en sån lösning i en tidning bara härom dan. Dom hade satt in lite turkos-färgade glas. Det var riktigt snyggt och ljust inifrån, men hur det såg ut på utsidan, det förtäljde inte historien... ;)
 
Finns billiga glasblock på Bauhaus 8)
 
Måste bara säga att en nära bekant som är glasmästare säger att man INTE ska sätta glasbetong i yttervägg mot solvägg. Det händer lätt att glasbetongen bränner som ett förstoringsglas på insidan = brandrisk! (Exempelvis har amatörplanerade garage med glasbetongväggar gjort "brännmärken" på bilarna på bara några timmar.) Håll er till norrsidan.

För övrigt är jag själv DÖLESS på glasbetong, och är oerhört glad att det inte blev något av alla planer för 5 år sedan. Trender... det är dem man ska genomskåda... lätt att det blir omodernt. Men visst, det KAN bli läckert! Å smaken är som baken.
 
OK! Tack för bra info!
 
Såg ett reportage om ett badrum med i princip hela ytterväggen i glasblock. Såg rätt fräckt ut, men det ingen tänkte på var att isolervärdet för glasblock inte riktigt kommer i närheten av en normal yttervägg, så det blev ett ganska häftigt kallras under vinterhalvåret.
 
Trender? Allt här i livet är väl en enda stor trend ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.