Jag behöver få upp en duschdraperistång runt mitt badkar. Fick en offert på 2500 kr.
Vill inte borra och dona i badrum. Finns det något bra alternativ utan att borra eller är det bara att pröjsa för det jobbet? Är 2500 kr rimligt? Tyckte det var ganska dyrt.
 
T Tariax skrev:
Jag behöver få upp en duschdraperistång runt mitt badkar. Fick en offert på 2500 kr.
Vill inte borra och dona i badrum. Finns det något bra alternativ utan att borra eller är det bara att pröjsa för det jobbet? Är 2500 kr rimligt? Tyckte det var ganska dyrt.
Ska du ha en draperistång som är L formade behöver du skruva upp den men fungerar det med en rak har du dom fjädermekaniska som du bara spänner upp
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hur ser det ut med badkaret och eventuella väggar?
Vi har draperi runt ett badkar. Jag limmade upp fästena i väggen och skruvade ett stöd i taket. Inga 2500 där inte.

Hade säkert kunna limma i taket också med något starkt.
 
tensiden tensiden skrev:
Hur ser det ut med badkaret och eventuella väggar?
Vi har draperi runt ett badkar. Jag limmade upp fästena i väggen och skruvade ett stöd i taket. Inga 2500 där inte.

Hade säkert kunna limma i taket också med något starkt.
Körde du ett superlim bara eller något annat?

3M brukar väl ha bra hållfasthet? Jag kör det för mina handukskrokar t ex. Pallar de en duschstång. Jag har dessutom ett fäste i taket som man borde kunna använda för att stärka upp duschstången ännu mer. Det fästet sitter precis där stången ska böja sig.
 
B Buster65 skrev:
Ska du ha en draperistång som är L formade behöver du skruva upp den men fungerar det med en rak har du dom fjädermekaniska som du bara spänner upp
Draperistång runt badkaret. Badrummet är med kombinerad tvättstuga och typ 4 meter iaf på längden så kan inte köra en fjädermekanisk.
 
Jag körde med en ikea gardinskena i taket. Men den modellen tycks inte finnas längre.
 
T Tariax skrev:
Körde du ett superlim bara eller något annat?

3M brukar väl ha bra hållfasthet? Jag kör det för mina handukskrokar t ex. Pallar de en duschstång. Jag har dessutom ett fäste i taket som man borde kunna använda för att stärka upp duschstången ännu mer. Det fästet sitter precis där stången ska böja sig.
Körde med speciellt "fästa saker i badrummet"-lim. Men krokarna jag satte med det har trillat ner, så kör med något vanligt monteringslim nu. Då verkar det mesta sitta som berget. Fortfarande möjligt att demontera utan skador på kaklet, men det är lite knepigare.
 
tensiden tensiden skrev:
Körde med speciellt "fästa saker i badrummet"-lim. Men krokarna jag satte med det har trillat ner, så kör med något vanligt monteringslim nu. Då verkar det mesta sitta som berget. Fortfarande möjligt att demontera utan skador på kaklet, men det är lite knepigare.
Okej! Jag var lite inne på något från 3M som sagt. Det brukar vara rejäla grejer.
 
Jag har ingen aning om det finns lämplig produkt men kanske går det att hitta en drapperiskena som man enbart fäster i taket. Tänker mig fästen liknande detta:

Del av vit, randig tyg på metallram; troligen duschdraperi eller avgränsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På kanske tre eller fyra ställen på skenan.

Jag skulle ha betydligt mindre hämningar med att borra/fästa i taket än att borra och skada kakel/våtrumstapet/tätskikt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.