Har två duschdörrar där snickarna hade satt dit medföljande lister undertill. Bara det att de lossnar ju hela tiden! Blev trötta på det så nu har vi inga alls. Detta medför att en del vatten ju stänker utanför duschdörrarna men inte så mycket att något blir blött. Försöker komma ihåg att skrapa in det i duschen igen efter varje dusch men hade gärna sluppit. Frågade snickaren och han sa att antingen sätter de fast dem med något slags silicon och då sitter de helt fast. Eller tyckte han inte vi skulle ha några utan ha som vi har nu. Anledningen var att vid hörnen av listen blev det skitigt och mögligt och äckligt. Så nu undrar vi vad ska vi göra? Köra helt utan lister, då kommer lite vatten ut på golvet, hur "farligt" är detta om det gör det varje duschning och vi inte skulle orka skrapa. Eller ska vi sätta fast listerna helt. Ni som har så, blir det väldigt skitigt och äckligt? Tacksam för snabbt svar!
 
Om Ni har ett riktigt gjort badrum med tätskikt så spelar det ingen roll att det kommer ut vatten på golvet utanför duschdörrarna.
 
Jag hade släplister från början, men precis som snickaren sa så blev det efterhand väldigt smutsigt. Det blev ju hela tiden vatten stående uppe på listen. Jag gjorde ett rejält försök att göra rent dem, med hjälp av nåt sånt där superengöringsmedel, typ Cilit Bang (eller vad det heter). Det fick till följd att listen "skrumpnade". Då plockade jag bort listerna och kan nog säga att det blir precis lika blött på golvet med eller utan lister.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.