Ja ni ser ju bifogade bilder. Jag har användt rengöringsmedel för badrum och frun i huset användt fönsterputs. Går det att få bort flammigheten?
 
  • Skärmdump av foruminlägg om rengöring av glas med screentryck, varnar för användning av vissa rengöringsmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flammig och strimmig yta på ett glas i duschen efter användning av rengöringsmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Om du tror att orsaken är att det är en hinna på glaset så se om det fungerar med diskmedel och vatten i några omgångar. Eller står det något om de använda produkterna på resp. tillverkares sidor?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om du tror att orsaken är att det är en hinna på glaset så se om det fungerar med diskmedel och vatten i några omgångar. Eller står det något om de använda produkterna på resp. tillverkares sidor?
Hej, den här informationen var från Svedbergs sida ( som jag skicka med som bilaga) som jag läste efter jag upptäckt flammigheten. Så något/eller båda produkterna är orsaken till flammigheten på "stripsen". Inget jag tror utan information från Svedbergs. Stripsen är tunna utanpåliggande. Inte läst något speciellt om produkterna frun/jag användt - Ajax crystal clean glass och Ajax bathroom.
 
BirgitS
Jag menade att Ajax kanske skriver något som är bra att veta för att komma på hur man får bort resterna på bästa sätt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag menade att Ajax kanske skriver något som är bra att veta för att komma på hur man får bort resterna på bästa sätt.
Ok, får kika på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.