Hej!

Jag har lite strul med min duschblandare. Tidigare ägare har haft badkar, vilket gör att fästet på blandaren är anpassad till det. Det finns alltså ett en kran med ett fäste för duschslang. Grundinställningen är dock att kranen går på och sprutar vatten ner på golvet. Eftersom jag inte har badkar skulle jag gärna ta bort kranen för badkaret då den bara är ivägen. Problemet är att det inte finns någon gänga (tror det heter så) på själva blandaren. Kranen fästs med skruv. Behöver jag någon reservdel för att kunna montera slangen direkt på blandaren? Övergångsnippel är något jag hittat när jag googlat? Eller måste jag byta till en ny blandare?

Dessvärre har jag bara en skiftnyckel som är för bred för att ta loss anslutningen som sitter på blandare nu, är en polygrip rätt verktyg för att kunna ta loss den?

Tacksam för svar :)
 
  • Hand håller en duschslang och duschhuvud med kalkavlagringar på ett badrum med vita kakelväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller duschmunstycke med kalkavlagringar mot kakelvägg och duschslang i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kran i närbild, saknar munstycke, vattenavlagringar, vita kakelväggar i bakgrunden, badrumsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.