Hej! Jag skulle behöva hjälp med att hitta en lösning. Jag köpt en begagnad duschkabin med plats för en blandare 160cc. Det nuvarande koppling ser ut så här (som en 150 cc?) :
Kopplingar för blandare på en duschkabin, en med gängor utåt och en öppen, mot en grå metallbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har en blandare från Ikea, den är 150cc med excenterkoppling och ser ut så här:
Hand som håller en badrumsblandare med synliga rörkopplingar och excenterkopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Excenterkopplingar passar Ikeas blandare men inte de koppling i duschkabin (dessa är utbytbara). Jag vet inte vilka jag ska köpa för att passa med de excenterkoppling :
Metallrör med gängor som ser ut att vara en duschanslutning eller excenterkoppling för blandare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på duschkabinens vattenkoppling och en excenterkoppling som inte passar ihop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag köpt en muff men det går ej att få den tät:
Närbild på en excenterkoppling för blandare med delvis oskarpt bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den jag köpte kabinen från hade det så här:
Kromad duschblandare med okänd cc-mått monterad på grå kakelvägg med vattendroppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag behöver veta om det finns en bra övergångskoppling som passar eller om jag behöver byta ut de kopplingarna som sitter i duschkabinens vägg (vilja se ut som 150cc styl).

Jag har googlat massor och blir inte mycket klokare så tänkt att fråga här istället.

Mvh

H
 
Hittade rätt till slut. De anslutningskoppling var fel typ. Jag köpt dessa som finns på flera ställen och nu sitter allting tätt och bra så länge. Hoppas det här hjälper ngn annan.

Två metalliska anslutningskopplingar för duschkabin, G15xM26x1,5, i ett 2-pack på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.