Hur litet kan man göra detta utan att det blir knasigt? Ska ha ett badrum till, så om jag förstått det rätt behöver jag inte ta hänsyn till handikapanpassning.
 
  • Gilla
Marie Börjesson
  • Laddar…
Nån handukshängare tänkte jag få plats med, men inga skåp.
 
Räkna med 120-130cm + dusch för ett sådant utrymme. Cirka en meter brett.
 
har du bestämt 100% att ha den lila duschhörnan? Annars kan du prova att rita en rymlig duschnisch från vägg till vägg ( m.glasdörr) i den endan du har toan nu. Det blir plats för vask och toa också när man tänker till ;).
gaia
 
Tackar! Jag ska "tänka till" och se vad som händer!
 
gaia skrev:
har du bestämt 100% att ha den lila duschhörnan? Annars kan du prova att rita en rymlig duschnisch från vägg till vägg ( m.glasdörr)  i den endan  du har toan nu. Det blir plats för vask och toa också  när man tänker till ;).
gaia
Håller med! Det är dödutrymme längst upp till vänster. Bort med det.
 
ca 2,8 m2 är den nu:
 
...men då har jag också tillfört det klassiska fönstret-i-duschen-problemet!
 
Varför inte sätta allt utmed långsidan, inga döda utrymmen. Hur lång är väggen, det bör gå att klämma in med ett litet handfat, typ minsta Millers kommoden?
 
Ja, kanske. Ska fundera mer på det, men inte idag. Senaste skissen är ett bevis på att det är sovdags. Spana in formen på garderoben!!!
Entrén till huset (uppe till höger) blev dock 60 cm bredare - det är trevligt!
 
Ja, ja, det artar sej , bra tänkt!
Utgiften för duschhörnan sparar du också några slantar på :). Det finns raka snygga glasdörrar i olika mått och stängningsystem, titta på dom innan du bestämmer breden på duschen så att du bygger rätt mått i ingången ;).
gaia
 
Hej,
Ska själv göra om mitt badrum och ett ritningsprogram verkar mycket smidigt. Vad har du använt? Finns det tillgängligt någonstans?

Rasmus
 
Det är inte riktigt så smidigt som det ser ut, men relativt lätt att lära... Heter Visio och hör till Officepaketet (fullversion). Kostar säkert en slant om man inte har tillgång till de "mörka gränderna" på nätet, eller som jag har det genom jobbet.
 
Ok, tack. Då ska jag leta igenom datorn. Annars får det bli en kvällspromenad...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.