Jag har bestämt att alla som ska gå ner i vår pool den här sommaren ska duscha både FÖRE och efter!

På så vis håller sig vattnet fint längre och förhoppningsvis går klorförbrukningen NER.

Jag har tänkt bygga en utedusch invid poolen. Vi får se om jag lyckas få en vattenslang genom ett nedgrävt VP-rör.

Man kan ju göra en enkelt soldusch med kallt vatten eller försöka temperera det...

Det optimala vore förstås om man hade en Demerx Sunny 40 med inbyggd varmvattenberedare...

Den kostar dock närmare 3.000 kr.... Ska jag "bara gilla läget".... Nej, jag tror att jag uppfinner en egen billigare lösning. Någon som har något förslag?


Här kan du se den: http://www.blocket.se/goteborg/Utedusch_NYHET_Sunny_40_20_UTFORSALJNING_16478440.htm
 
Redigerat:
Nä 3k ska du inte ge för detta, i Juni hade visst Coop ett erbjudande som låg på1500 kr för en motsvarande.
Skall vi gå riktigt budget så kombinera 2 Biltema fritidsduschar men en Jula trädgårdsdusch och en simpel blandare. då hamnar du på 3-400 plus slang.
 
K-Rauta tar 1.900 för Sunny 20 och 2.700 kr sunny 40... 20 respektive 40 liter som ska räcka till 10 respektive 20 minuters duschning...

Nej, detta är lyxvarianten! Den får jag stå över... :(



Tack för tipset om Jula och Biltema. DET ska jag kolla upp! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.