Hej!
Jag funderar på om det skulle kunna gå att sätta in en dusch där det inte finns något avlopp. Lång historia kort så har jag en bastu i ett uthus på gården. Det finns el men inget vatten eller avlopp. Vatten kan jag lösa med en slang som jag kan koppla till en varmvattenberedare. Men frågan är ju då vart jag leder iväg vattnet när man duschar? Det handlar bara om korta skvättar i samband med bastubad. Går det att gräva upp någon slags dränering med stenkista utanför och leda det dit? Eller har någon annan någon bra lösning? Att dra in permanent vatten och avlopp är inget alternativ på grund av kostnaden. Tacksam för förslag och lösningar!
Mvh Nikke
 
Låt det bara rinna ut...rinner det inte över till grannen så spelar nog lite duschvatten inte någon roll.
 
Bygg en stenkista och dra vattnet dit.
 
Det känns väl inte som om de föreslagna lösningarna följer lagen?
 
Oppe skrev:
Låt det bara rinna ut...rinner det inte över till grannen så spelar nog lite duschvatten inte någon roll.
Håller med. Men dra gärna ett rör/slang någon meter ut från huset i lämplig riktning. Även om det bara är ett uthus så känns det dumt att blöta åt "grunden" i onödan.
 
haavard skrev:
Det känns väl inte som om de föreslagna lösningarna följer lagen?
Kanske inte men jag tycker det går att jämföra med att man efter bastandet spolar av sig med trädgårdsslangen på gräsmattan eller vad man nu har för underlag på tomten.
 
Lite O/T ang att man inte följer lagen om man bara borrar hål i golvet.
Om man istället lägger trall utanför på gräsmattan och gör en utedusch är detta oxå regelvidrigt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.