Vad tror ni om denna layout?
Kommer det funka?
Min tanke är att bygga upp duschhörnan med glasblock samt glasdörr (glasblock 190x190x80, glasdörr 650mm)
Visa bilaga ide3.pdf
 
Skippa glasbetongen och sätt in en vanlig duschhörna. Dä kan du skjuta in dörrarna mot väggarna när du inte duschar och få mer plats
 
Ja, sant...
Jag får nog tänka om lite.
 
nikasp
Håller med, sätt dit två välvda/bågformade glasdörrar med gummilist mot golvet och ha golvvärme. Finessen med bågformat är att du kan stänga även den dörr som är på blandarsidan helt.
 
Ni har klockrent rätt, detta blir mycket bättre!
Visa bilaga ide4.pdf

Tack! :)

Jag tar upp tråden när jag börjar.
Just nu håller jag på med en gästtoa på ett annat plan.
 
tänk på att dörren mot wcn inte kommer att kunna öppnas så mycket
 
nikasp
Jag hade en sådan spegelvänd setup och det räcker att öppna lite grann, mest för att öppna magnetlistlåset, och kliva ut via den andra dörren. Det funkade helt utan att det kändes som någon knepig lösning.

nino skrev:
tänk på att dörren mot wcn inte kommer att kunna öppnas så mycket
 
nino skrev:
tänk på att dörren mot wcn inte kommer att kunna öppnas så mycket
Ja, man kanske får mickla dit någon vit gummiremsa så dolt man kan på WC vid ytan där dörren träffar,
För glas mot porslin blir rätt stumt...
 
Redigerat:
nikasp skrev:
Jag hade en sådan spegelvänd setup och det räcker att öppna lite grann, mest för att öppna magnetlistlåset, och kliva ut via den andra dörren. Det funkade helt utan att det kändes som någon knepig lösning.
Ok, skönt att höra!
 
nikasp
Sådana där dörrar ar faktiskt otroligt bra. Man frigör mycket yta och det är ju extra viktigt i små utrymmen. Jag hade helt plötsligt plats för en torkställning när det behövdes istället för att boka upp en kvadrat helt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.