Talade just med en kvinna på ett företag som bygger hus i leca isoblock. Hon menade att de aldrig skulle använda sig av Ytong/lättbetong eftersom man då får sådan problem med fukt..???!!! ???

Visst, Ytong är fuktigt, men man måste ju låta fukten torka ur innan man fortsätter bygget! :-/

Har någon här erfarenhet av eller hört talas om någon som fått problem med fukt i Ytong-/lättbetonghus?
 
Ja, jag tycker att det skulle vara intressant att se "tekniska fakta" och en jämförelse mellan olika stenmaterial. Om inte annat så för mitt eget intresses skull. Har letat efter detta men ej funnit någon sammanställning...
 
Tack, jag får prova där...

Om någon annan har kunskap i ämnet vore jag mycket tacksam för lite intressant info. :)
 
När jag ringde Ytong, pratade han varmt om den metoden och material och pratade nedlåtande om Leca isoblock.

Han sa att y-tong har en mycket bättre isoleringsförmåga jämfört med Leca isolerblock.

Samma sak hände när jag ringde Leca. Deras material var mycket bättre och Y-tong var inte lika bra.

;D ;D undrar vem som har rätt ;D ;D
 
Sweli skrev:
När jag ringde Ytong, pratade han varmt om den metoden och material och pratade nedlåtande om Leca isoblock.

Han sa att y-tong har en mycket bättre isoleringsförmåga jämfört med Leca isolerblock.

Samma sak hände när jag ringde Leca. Deras material var mycket bättre och Y-tong var inte lika bra.

;D ;D undrar vem som har rätt  ;D ;D
Precis! jag har gjort exakt samma sak och med samma resultat. Vore verkligen kul att höra ett utlåtande från en OBEROENDE sakkunnig person!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.