men så är jag inte rörläggare heller. Om en trasig radiatortermostat (avbruten plastdel) skruvas bort helt så endast nålventilen är kvar. Är den radiatorn på max då?
 
Ja, det stämmer.
 
  • Gilla
Danebb
  • Laddar…
Ta ett foto på termostaten så syns vilket fabrikat det är och vad som kan ersätta den. det finns dom som har full koll på det, på forumet.
 
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ta ett foto på termostaten så syns vilket fabrikat det är och vad som kan ersätta den. det finns dom som har full koll på det, på forumet.
Jag har tyvärr inte den, saknades när jag köpte huset
 
Är det troligen lika på dom andra elementen så går det att se. ta ett foto på själva ventilen i lite närbild, i bland kan man se fabrikat och ett på en med termostaten synlig.
 
Så här ser ventilen ut när jag plockat bort den. Vad jag behöver är nya termostater som passar på denna ventilen eller ett helt paket med ventil och termostat så allt är i bra skick.
 
  • Termostatventil på en vit radiator, smutsfläckar, används för att justera värmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingsfärgad, cylindrisk maskindel med gängor och en central axel, ligger på mörk yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Första-person-perspektiv av en guldtonad koaxialkabelkontakt på en suddig grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gyllene metallföremål, troligen en del av en maskin, ligger på en textilerad yta nära en fjärrkontroll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte alls samma termostat men extremt likt min radiator
 
  • Produktbild på en MMA-termostatinsats, prisinformation, och knapp för att köpa. Användbar för Gustavsberg från 1957.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.