Hej

Skall beställa ett hus i början på nästa vecka från denna leverantör. vad tycker ni där ute?! Är ex. väggarna för tunna? (Kök köper jag på Ikea) något annat vi skall tänka på?!

Hjälp mig någon...


Kortfattad Leveransdeklaration Villa 04:02 Ytterväggar (Levereras som storblock.) Monteras på betongplatta. Grundmålade ytterväggsblock med isoleringstjocklek 215mm. OSB-skiva och 13 mm gipsskiva invändigt. Tomrör för eldragning i yttervägg. Innerväggar Bärande innerväggar: 45x95 mm regel med OSB-skiva och 13 mm gipsskiva på båda sidor. 45 mm ljudisolering i väggarna. Ej bärande innerväggar: 45x70 mm regel med OSB-skiva och 13 mm gipsskiva på båda sidor. 45 mm ljudisolering i väggarna. Tak Vindskivor och takfotsbrädor. Takpannor av betong. Underlagspapp, strö- och tegelläkt. Råspontsluckor. Fribärande fackverkstakstolar. Lösull som sprutas. Vita skivor, panel kan fås som tillval. Fönster & Dörrar Vitmålade typ H-fönster eller fasta 3-glas monterade i block. Råglas i WC. Gipssmyg med fönsterbänk i Marmor. Vitmålad entrédörr inklusive trycken och ASSA 2000 lås system. Vitmålad fönsterdörr med låsning (nyckel lika entrédörr), handtag typ rostfritt. Obehandlade innerdörrar med furukarm och tröskelplattor och trycken. Listverk (Obehandlade i fallande längder) Golvlist 12x57 mm. Foder 12x57 mm. Taklist typ hålkärlslist 15x57 mm. Kök / Maskiner Som standard levereras vita luckor med allmogeprofil. Spis med 4 plattor samt fläkt. Kylskåp/sval, Frysskåp, Diskmaskin och mikrovågsugn. Inbyggnadsmaskiner kan fås som tillval. Varmvattenberedare samt tvättmaskin och kondenstumlare. Sanitet Snålspolande toalettstolar samt handfat med engreppsblandare. Duschblandare med dusch set. Värme/Ventilation Temovex luftburen värme för kanaldragning i golv, alternativt på vindsutrymme. Vattenavrinning Hängrännor, stuprör, dörr- o fönsterbleck, vindskivelist och fotplåt i vitlackad plåt. Utkastare med sil för anslutning till dagvattenledning. Projektering och ritning Grundritning. Tillverknings-/montageritningar. Huvudritning för bygglov.

 
Njaa,det mesta hänger ju på om man får valuta för pengarna...
Betalar du 2 mille för den här byggsatsen och arbete ingår ej,så är det en usel affär ,med pröjsar du 1,5 mille och arbete ingår så är det en kanon-affär...
Leverasbeskrivningen ser ok ut,om priset är bra så kompleterar man det som fattas...
Hur mycket lösull skall det sprutas ?
 
Tack för svar.

vet ej hur mycket lösull som skall sprutas på men finns det någon generell regel?!


Hade nästan skrivit på för ett vidablick brahus så lämnade jag in offerten till denna husleverantör och fick ett pris som var 500 000:- billigare än "bra hus priset". Kul men man undrar ju vad som gör att priset kan bli så mycket lägre! Tror inte bara på att man slipper betala för broschyrer, stor organisation mm.

// Micke
 
På min vind fanns det plats för 300mm lösull,men jag spika en 45 och en 70 regel på takstolarna,så jag fick plats med 400mm lösull (ekofiber),fortfarande har jag ståhöjd på vinden...
Jag tror 400mm räcker gott o väl,jag har en "silvan el-element" för 300 spänn på markplan och den står på 750W och jag har 19 grader inomhus :)...
Det är nästan att jag börjar ångra mig angående bergvärme när jag verkar klara mig med så här lite el för att värma huset...
;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.