Hej! Jag har just hittat hit och kastar iväg min första fråga.

Vad tycker ni, är det bäst med två tvättställ bredvid varann i badrummet eller ska man ha endast ett stort? Badrummet i fråga ska ha toa, tvättställ och dusch och kommer ligga på övervåningen där vi ska ha våra sovrum. På entréplan ska vi ha endast toa + litet tvättställ. Och i källaren tänkte vi bygga spa 8) med bastu, badkar mm.

Är det nån vits med två handfat? Är det inte spegeln man trängs framför? Eller slåss ni ofta om vattenkranen?
 
Vi har bott i ett hus med dubbelt, nu i nya huset har vi 2 badrum med ett i vardera, dels pga platsbrist, dels pga att vi inte använde båda ställen samtidigt nånsin under 7 år..
 
det är väll bara du som kan svara på frågan, vi andra vet ju inte hur era vanor ser ut.

jag skulle ta ett stort tvättställ.
Men om ni har sånna vanor så ni offta måsta ha vatten flera påen gång så är 2 bättre, men för oss så funkar det bra att vänta tills det blir en "lucka"
 
Själv är vi tre i familjen och tycker att det är kanon med två handfat i badrummet, men det beror nog på familje situationen. Vi har iofs två badrum ett med dusch handfat och wc, sen ett med badkar/dusch, separat dusch, två handfat, wc, samt skötbänk.

Vi hade 2 hoar även innan vi var tre i familjen, men vi gick nästan alltid och bosrtade tänderna mm samtidigt även på morgonen då vi skulle till jobbet.

Fast med en liten grabb på 1år och 2 månader så hamnar en del av hans saker i blötläggning etc i handfatet. orkar inte springa ner till grovköket sen är det trängt och inget bra samt fullt med städgrejor tvätt etc.

Känner ni att ni har behov av ett till? Om inte annat höjer det värdet om ni nån gång skall sälja.

/Patrik
 
Jag har tidigare i 10 år haft 2 handfat på 5 pers. Men det ena användes i princip aldrig. Hade två badrum också.Har nu bara ett och två badrum. Fortfarande inget vi saknar heller.. :)
 
vi borstar tänderna nästan samtidigt trots att vi har 1 handfat, man behöver ju inte skölja presis samtidigt !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.