Hej, har lite funderingar om denna larmuppringare. Beroende på vilken manual man hittar så står det att den använder 3G/GPRS . Men i någon annan även 4G. Någon som har koll på detta eller näten, 3G är väl på väg att tas ur bruk men vad använder GPRS ? Kommer den kunna ringa/ sms:a via det istället eller är GPRS ute ur tiden? Jag har ingen koll på de olika näten...

MVH/Per
 
Redigerat:
Under 2025 kommer 2g och 3g nätet att fasas ut successivt. Detta får allra störst betydelse för den hårdvara som är byggd för 2G eller 3G innan 4G fanns, och som fortfarande till viss del säljs. Det behöver alltså inte enbart vara gammal hårdvara som slutar fungera när 2G och 3G försvinner. Exempel på hårdvara som nu måste bytas ut eller uppgraderas är larm (till exempel hemlarm, båtlarm och trygghetslarm), hjärtstartare, olika typer av trackers och mätare, hissar och routrar. IRIS-4 200 finns för 4/5G.
 
Tack för svar. Du skriver att det Iris 4-200 finns för 4/5G, men vad innebär det för den modell som heter 4-200 ? Om man kollar i en manual jag hittade nyss står det enligt bilden .
 
  • Teknisk dokumentation, jämförelsetabell, produktfunktioner för larmsändare IRIS Touch-serien.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P per-o skrev:
Tack för svar. Du skriver att det Iris 4-200 finns för 4/5G, men vad innebär det för den modell som heter 4-200 ? Om man kollar i en manual jag hittade nyss står det enligt bilden .
Hade d någon bild med?
 
Enligt manual så är det kört då den stödjer 3g och ej högre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.