Har ovanstående, dvs PC5020 tillammans med bl a en LCD5500 inkopplad. Jag har två partitioner, ett för huset och ett för garaget.

När man kommer hem och ska larma av gäller det att först välja partition som ska avlarmas, dvs trycka * och sedan husets partitionsnummer. Ibland har man ju tagit en öl, är bara allmänt glömsk och stressad eller har besök av någon som ska larma av första gången och då är det lätt att man försöker slå in avlarmningskoden direkt. Det resulterar i att LCD5500n mörknar, säger "Partition X unavailable" varefter den låser sig. Och sen går larmet....

Jag har ju programmerat att LCD5500n efter 3 st felaktiga lösenordsförsök ska låsa sig i x antal minuter och det vill jag ju ogärna ta bort. Dessutom känns det inte som om att det är den programmeringen som ställer till det.

Går denna "feature" - dvs felaktig inmatning av partition låser hela klabbet - att programmera bort? Har letat länge i programmeringsmanualerna.
 
Programmera knappsatsen att höra till området där den sitter, tex huset, dvs ej gemensam. Sedan kan du ändå byta till andra området mha # i 2 sekunder och sedan 2. Du kan ändå programmera upp knapp A till omr 1 och B till omr 2. Då slipper du ifrån tidspressen eftersom den redan står i std-området.
 
Aha!! Trodde att man därigenom skulle låsa knappsatsen till en partition, dvs inte komma åt den andra! Perfekt, ska testas!!
 
Testet utföll till full belåtelse  :D  

Tänk vad enkelt det blir när man kan...  :-[

  ;)

Sen kan jag ju i och för sig tycka att det är märkligt att knappsatsen låser sig för att man slår in felaktigt partition, ett biiip och ev felmeddelande skulle ju "räcka"...
 
Kul att kunna hjälpa till. Allt är enkelt när man kan. Har sysslat med det i 15 år....
 
DSC 864

Kan man programmera denna via dator? är det enklare, eller bökigare, man har ju lärt sig att programmera den via knappsaten..

Skrivar kortet som man kan koppla till den, kräver ju en matrisskrivare....

Kan man i stället logga alla händelser i minnet och sedan läsa av minnet via datorn? eller finns det något liknande?

/Richard
 
Jag programmerar via dator med hjälp av DLS2002 och PC-link (eller vad nu sladden mellan larmets moderkort och dator hette). Bra mycket enklare enligt mig och man får en backup på inställningarna.

DLS2002 verkar man kunna få gratis via http://www.homesecuritystore.com/ och deras forum, gå in på Technical support och DSC.

Loggarna får du ner till datorn också.
 
Kabel heter pc-link och har E-nr 63 318 85 . Tror den kostar nåt mellan 200-500kr
Mer info finns på http://www.teletecconnect.se/index.asp?Site_ID=1

Som allting annat så kanske det känns bökigare första gångerna men jag tror att du rätt snabbt kommer in i det.
 
Det går snabbare via MAP, men texter tar en evig tid där, så skall man ha in det är Pc att föredra. Sen får man ju backup på köpet. Händelser går att ladda ner i pgm:et. Dock kan dator inte vara inkopplad vid normal drift, då fungerar inte uppringaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.