Phiplex
Jag har ett DSC Power PC1864 larm kopplat till larmbolag med ett Telia Bas fast abonnemang dvs ett (gammalt) analogt via koppartrådar, eller sk PSTN

Nu skulle jag vilja byta detta abonnemang till ett Telia BBT, dvs sk. digital bredbandstelefoni via den fiber och den Telia (Smart) Router vi också har.

Någon som redan har ett sådant DSC larm kopplat via Telia BBT (eller annat bolags BBT) - eller känner någon till om man kan få problem med ett sådant larm om man kopplar det via ett digitalt abonnemang?

Jag vet att Telia BBT normalt inte fungerar vid ett ev. elavbrott, men då jag har en kraftig UPS klarar jag ganska långa avbrott.
 
Phiplex
Svarar på min egen tråd:
Har nu talat med en larminstallatör som berättade att det skall inte vara några problem.

Han sa bara just det jag redan visste, dvs att man dock måste se till att ha en UPS, dvs batteribackup för att klara ev elavbrott, så att inte den utrustning som krävs för bredbanstelefonin (fiberkonverter + router) blir utan elförsörjning.
 
Casaloco
Kör DSC 1864 med bredbandstelefon och det funkar. Kanske kan variera beroende på vilken telefonidosa man får från leverantören
 
  • Gilla
Phiplex
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.