Har ett Power 832 med två keypads, en LCD5501Z och en LCD5500. Nu vill jag in med en keypad extra i garaget (har tråd dit) och funderar på mina alternativ. Kan man installera vilken KP som helst, även de nya, utan att bekymra sig över versioner i centralenhet, kompatibilitet mellan bef KP mm? Eller är det säkraste att hitta en LCD5500 beggad på ebay och montera?
 
När jag installerade larm hade vi 1st lcd5500 som vi tog med oss när vi felsökte larm. Vet dock inte om ngn av de Nya lcderna funkar.

Teletec har jag för mig kör support på dsc. De är jäkligt kunniga. De kan ge ett svar snabbt som ögat och även hjälpa till med initieringen av den nya panelen.
 
Det funkar med PK5500, men du kommer inte komma åt masterkoden via sekvens 007 i PK5500 samt att om larmet varit strömlöst så säker PK5500 åt dig att trycka * för att ställa, funkar inte heller. Det är det enda jag kan komma på sådär direkt, lite osäker på om det funkar att kopiera sektionstexter, inte testat den funktionen när blandat nya/gamla knappsatser

//J
 
Ok så säkrast är att köpa beggad klartextdisplay lCD 5500? Hur krångligt är det på rak arm att installera en till display?
 
Koppla in trådarna, adressera knappsatsen, eventuellt kopiera sektionstexter från en annan, klart ;-)
Kom bara ihåg att du inte kan koppla in en LCD5501Z till. (för det är väl den som har radiodelen inbyggd vill jag minnas)

Och du behöver inte leta upp en gammal om du nu inte hemskt gärna vill
 
Aha, allt detta finns beskrivet i installationsmanualen antar jag. Jag trodde LCD5500 inte tillverkades längre?
 
Stämmer att de inte tillverkas. Lär ju dock finnas på begagnatmarknaden eller hos en ÅF med för mycket på lager :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.