D
Hej,
Jag har nyligen installerat ett Dsc Neo HS2016 inkl. 3G larmsändaren 3G2080.
Använder ett Telia kontantkort, och alla events jag aktiverat skickas som det ska till min mobil.
Dock har jag inte lyckats få SMS control&command att fungera, hur jag än gör får jag inga svar, inte ens negativ respons från larmsändaren. Det ser ut som om SMS:et når larmsändaren, eftersom LED2 blinkar 2ggr. Användarkoden är konfigurerad med fjärrstyrningsoption, provat med/utan landskod, etc. Är det någon som har en idé om vad jag missat?
 
Köpt vart? usa eller sverige??
 
D
Köpt från svensk e-handel...
 
D
Ok, har hittat lösningen: landskod +46 programmeras som E46. Upptäckte det efter jag installerat och kört DLS på datorn, står inte i någon manual. Därmed fungerar SMS control&command, SMS notifiering, samt appen! :)
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
K
daoo skrev:
Ok, har hittat lösningen: landskod +46 programmeras som E46. Upptäckte det efter jag installerat och kört DLS på datorn, står inte i någon manual. Därmed fungerar SMS control&command, SMS notifiering, samt appen! :)
daoo,

Hur funkar SMS notifieringar på DSC Neo? Jag har inte lyckat sitta någon bra läsning på ämnet. Kan du få sms när vissa användare larmar/larmar av?
 
Man kan få SMS vid på och avlarmning
 
Är kortet kombinerat med ett USA system? eller är centralen från europa/sverige?
 
D
Hej, hela systemet är inköpt i Sverige.
 
D
Som spinout nämnde, av/på. Dessutom då alarm/återställning, tamper/återst. , system maintenance, system test, internal events. Blir en del SMS om man har förbikopplade sektioner m.m... ;)
Men tydliga SMS, tex:
Säkerhetssystem 09/10/15 14:53 Partition 1 Inbrottslarm GROVENTRE
 
  • Gilla
kva
  • Laddar…
Hej, nu när vi är inne på notiser från Neo så är jag lite lat och frågar istället för att prova själv :)

Hur ser det ut när du får notis via appen? Jag får inte upp å,ä,ö.. Kan man ändra språk på notiserna?
 
K
Tack för info. Är det typ allt eller inget som gäller för SMS?
 
D
Jag får inte heller å,ä,ö i notiserna (kör android). Gissar det beror på servern den kopplar upp mot. Finns vad jag vet bara en språkinställning i kommunikatorn, borde slå på SMS notiserna också då?
 
D
Sms notiser: Man kan slå av/på alla val oberoende. Dessutom ha olika för olika användare. Jag har allt på, frugan får bara larmet ;)
 
K
Låter som att det får bli samma inställning hemmavid. :p
 
daoo skrev:
Jag får inte heller å,ä,ö i notiserna (kör android). Gissar det beror på servern den kopplar upp mot. Finns vad jag vet bara en språkinställning i kommunikatorn, borde slå på SMS notiserna också då?
Tja.
*8----851 > 301 tänd 5
Tjäna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.