Skumpe
Har siren wt8911 som är trådlös. Batteriet laddade ur och larmpanelen gav något felmeddelande om sirenen naturligtvis. Har nu, enligt konstens alla regler med depassivisering av batteriet, bytt till ett nytt. Sirenen blinkade och lät precis som den skulle enl manualen när jag bytte batteri men nu får jag upp ett felmeddelande om "lågt batteri" i larmpanelen. Får yttertemperaturen visad i displayen på larmpanelen igen nu efter batteribytet som ett kvitto på att sirenen i alla fall har spänning.

Klickar man sig vidare i larmpanelen kan man bläddra i en meny där det står "inget lågt batteri i larmpanel", "inget lågt batteri i proxtag" etcetera. Men också "inget lågt batteri i siren". Det är något som är märkligt.

Behöver man para om siren med larmpanel efter batteribyte? Det gamla felmeddelandet försvann och yttertemperaturen dök upp direkt när jag var klar med batteribytet. Andra idéer?
 
Skumpe Skumpe skrev:
Har siren wt8911 som är trådlös. Batteriet laddade ur och larmpanelen gav något felmeddelande om sirenen naturligtvis. Har nu, enligt konstens alla regler med depassivisering av batteriet, bytt till ett nytt. Sirenen blinkade och lät precis som den skulle enl manualen när jag bytte batteri men nu får jag upp ett felmeddelande om "lågt batteri" i larmpanelen. Får yttertemperaturen visad i displayen på larmpanelen igen nu efter batteribytet som ett kvitto på att sirenen i alla fall har spänning.

Klickar man sig vidare i larmpanelen kan man bläddra i en meny där det står "inget lågt batteri i larmpanel", "inget lågt batteri i proxtag" etcetera. Men också "inget lågt batteri i siren". Det är något som är märkligt.

Behöver man para om siren med larmpanel efter batteribyte? Det gamla felmeddelandet försvann och yttertemperaturen dök upp direkt när jag var klar med batteribytet. Andra idéer?
Troligtvis lågt batteri i någon annan enhet eller i centralen. Har du bläddrat igenom alla stegen i *2?
Man behöver inte para om något pga lågt/slut batteri
 
Skumpe
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Troligtvis lågt batteri i någon annan enhet eller i centralen. Har du bläddrat igenom alla stegen i *2?
Man behöver inte para om något pga lågt/slut batteri
Ja jag har bläddrat igenom hela den menyn och det står "inget batterifel...." På alla raderna. Knappsatsen är inpluggad med ac-adapter. Står fortfarande lågt batteri och fel-triangel :thinking:
 
Skumpe Skumpe skrev:
Ja jag har bläddrat igenom hela den menyn och det står "inget batterifel...." På alla raderna. Knappsatsen är inpluggad med ac-adapter. Står fortfarande lågt batteri och fel-triangel :thinking:
Skumt...direkt efter att du tryckt *2 om du pilar, finns inget annat meddelande då?
 
Skumpe
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Skumt...direkt efter att du tryckt *2 om du pilar, finns inget annat meddelande då?
Jo alltså jag kommer in i en meny där man kan bläddra igenom "inget batterifel i knappsats" sen *inget batterifel i proxtag" "inget batterifel i siren" (taget ur minnet detta). Finns ett par "inget batterifel..." Till men det står ingenstans att det ÄR ett batterifel utom i knappsatsens viloläge så att säga.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Jo alltså jag kommer in i en meny där man kan bläddra igenom "inget batterifel i knappsats" sen *inget batterifel i proxtag" "inget batterifel i siren" (taget ur minnet detta). Finns ett par "inget batterifel..." Till men det står ingenstans att det ÄR ett batterifel utom i knappsatsens viloläge så att säga.
En textfylld sida med rubriken "9. Fel i systemet" som listar olika fel, kommentarer, och åtgärder för ett säkerhetssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skumpe
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
[bild]
Exakt det är "batterifel på trådlös enhet" i displayen i viloläge och sen i undermenyer (7) står det jag skrivit innan.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Exakt det är "batterifel på trådlös enhet" i displayen i viloläge och sen i undermenyer (7) står det jag skrivit innan.
Då skulle jag testa att göra en omstart av centralen.
Du kommer få ställa klockan, men förhoppningsvis försvinner felmedd. efter det
 
Skumpe
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Då skulle jag testa att göra en omstart av centralen.
Du kommer få ställa klockan, men förhoppningsvis försvinner felmedd. efter det
Tack för hjälpen! Jag testar!
 
Har för mig att man kan behöva göra en ny initiering av sirenen, typ samma som vid installationen för att få bort felmeddelandet.
Edit:
" Uppstart av WT4911
Batteriet i WT4911 har en funktion där det försätts i sparläge för att bibehålla sin kapac-
itet även vid längre perioder av lagring. Varje batteri i WT4911 behöver tas ur detta spar-
läge när det är dags att använda sirenen i en installation.
OBS: Det är mycket viktigt att nedanstående punkter följs noga vid driftsättning
av nytt batteri eller vid batteribyte.
1. Håll sabotagekontaken intryckt innan batteriet sätts in.
2. Fortsätt att hålla sabotagekontakten intryckt i minst 10 sekunder efter att batteriet
satts in, efter det kan kontakten släppas upp.
3. Efter att sabotagekontakten släppts upp, efter 10 sekunder, kommer blixtljuset att
blinka i olika sekvenser för att indikera att batteriet är på väg ur sitt sparläge.
OBS: Det kan ta upp till 30 minuter innan batteriet har gått helt ur sparläge.
4. När batteriet har gått ur sparläget slocknar blixtljuset och sirenen ljuder 3 gånger
var 5:e sekund.
5. Skapa ett sabotage genom att släppa upp och trycka ner sabotagekontakten igen
för att WT4911 ska starta upp sitt normala driftläge med 6 korta tonstötar och
blixtljusaktiveringar.
6. WT4911 kan nu läras in i systemet.
OBS: Om batteriet av någon anledning lossas under uppstartssekvensen avbryts
den inte förutsatt att batteriet ansluts inom 1 minut."
 
Redigerat:
Skumpe
P puttrix skrev:
Har för mig att man kan behöva göra en ny initiering av sirenen, typ samma som vid installationen för att få bort felmeddelandet.
Jag tänkte det först. Har fått lite olika bud. Men tror det är förstahandsalternativet faktiskt .
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.