Har bytt ut min gamla 608 till en gammal 1864.
Men det visar sig att Z1 och Z2 inte vill fungera, Z1 är alltid öppen och Z2 är alltid stängd. Kan jag ha programmerat något fel för dessa ingångar? Flyttade till andra ingångar och då fungerade det.

Finns det något lätt/bra knep att byta 1864 kortet? Tycker det är svårt att få lös plastdistanserna från kortet och hittar ej distanserna som reservdel.

Hoppas det finns någon kunnig som kan hjälpa med med detta.
 
tommib
Tja, hur är de programmerade då?

Plastdistanserna tas bort med näbbtång eller peang samt lite milt våld.
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
Tänkte bara om det fanns något uppenbart som man kan ha programmerat av misstag för att dom ska bete sig på det viset. Har kollat i manualen men hittar inget, känns som om dessa ingångar är sönder. Men ska testa att köra "999 xxxx 999" sen om det är kvar får jag försöka lossa och byta till ett annat kort.
Höll på att bli galen då knappsatserna bara visade "1 2 3 4 5 6 7 8" och det gick inte att gå in i programmeringsläge, knapprade som en galning i ondo för att få bort det innan jag insåg att denna version hade olika områden och jag hade programmerat knappsaterna som 02 osv.

Den 1864 som jag har i nu är 4.5C, den kan jag inte programmera med DLS 2002 va?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.