Hej, håller på och "brottas" med mitt DSC 1616-larm. Det fungerar bra men nu har jag utökat med ett passersystem (RCO) i kåken och ville då integrera dessa system. Tanken var då att garaget (sektion 4) skulle kunna styras av passeren vilket jag har fått och fungera också, detta genom att ha den i ett eget område 2. Problemet dyker upp när jag vill larma hela kåken inkl. garaget för om jag inte har aktiverat område 2 via passeren så blir den inte larmad om jag inte larmar på den separat vilket går men lätt glöms bort... Att ha sektionen gemensam med område 1 går men tydligen så blir den larmgivande först när båda områdena är tillkopplade... Finns det något sätt att komma runt detta, vill kunna larma på garaget i skalskyddet på ett enkelt sätt? Passeren jobbar som en yttre momentan switch på en sektion.
 
Redigerat:
Har inte mekat så mycket DSC mer än setupen i mitt eget hus. Kan det vara så att din MAP i huset behöver vara global för att det ska funka som du tänkt dig?
 
Redigerat:
Tror inte det, kan inte se det i manualen men inget är ju omöjligt... Kom på att man kan lägga passeren som tillkoppling i hemmaläge men det förutsätter att ingen rör sig i huset för då går den in i bortaläge ... Nån som har ett bättre förslag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.